Reparatie en service Longines 370

Als de veer net wat te groot is voor de winder kan je het eindstukje wat dicht buigen zodat die wel inhaakt, als de veer erin zit moet je het eindstukje weer wat open buigen zodat arbre (ton as) er weer in past

Prachtige reportage en erg goed beschreven en gefotografeerd. Ik blijf dit soort reportages toch zeer fascinerend vinden. Ga zeker zo door en laat zeker nog meer van deze prachtige huisvlijt zien.

1 like

Prachtige en leerzame “docu”!!!
dank je wel!!! :smile:

Het kan ook nog zijn dat je een linksdraaiende gebruikt terwijl je een rechtsdraaiende nodig hebt. In zo’n geval schiet hij er ook overheen.

Mail uit Zwitserland:

Dear Mr Schoots,Thank you for your request.
The original serial number 13’196’381 identifies a yellow gold plated 20 microns wristwatch bearing the reference 7731. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 370. It was invoiced on 2 June 1966 to the company Rikkers, which was at that time our agent for Netherlands.

We hope this information will be of help to you.

Truly yours,Aurélie Tonna
Brand Heritage

Wat is Longines toch fantastisch!

Mail uit Zwitserland, Maar nu van Tissot:

Oordeel zelf.

Met vriendelijke groet,
Inca

Er zijn genoeg Tissot horloges met een economische waarde die lager is dan de prijs van een extract. :disappointed_relieved:

Tissot is zo’n leuk merk, gemiste kans…

Raar he? Allebei van de Swatch groep. Je zou zeggen dat die een uniform beleid hanteren.

Dat is ook waarschijnlijk de reden dat het bij Tissot geld kost. Er zijn zo enorm veel Tissots geproduceerd als zijnde een soort budget alternatief voor Omega. Als iedereen extracten zou aanvragen, kost het ze behoorlijk wat geld en dat staat niet in verhouding met het belang dat ze zelf aan deze horloges hechten.

Waarom Omega ook geld vraagt is me een raadsel. Waarschijnlijk omdat Omega zo bekend is wereldwijd, dat het gratis niet te doen is.

Ik weet dat je bij JLC en Patek nog veel meer geld betaald voor een extract, ik ben vooral blij dat Longines dit doet, en het voegt in mijn beleving wel echt iets toe aan de merkbeleving.

Maar dat is geen Swatch groep, dus die zouden een ander beleid kunnen hanteren. Ik ben het volledig met je eens voor wat betreft de beleving en waardering. Na het zien van zulke bereidwilligheid en het ontvangen van het extract over de post is mijn beeld over Longines zo’n beetje positief verdubbeld. Met een grotere kans dat je ooit weer een Longines koopt. Slim bekeken die jongens.

Bedankt voor je reportage, heel interessant.

Longines fantastisch…Maar hun eigenaar (Swatch) niet

http://watchguy.co.uk/swatch-group-parts-policy/

Dat is inderdaad een slechte ontwikkeling die overigens al langer bezig is. Bij IWC en Tag Heuer zijn ook veel onderdelen alleen nog bij de fabrikant zelf te krijgen inclusief verplichte en prijzige servicebeurt.

Duidelijke uitleg, leerzaam;)

Ik heb nog veel te leren als ik dit zo zie :stuck_out_tongue:

Goed topic erg leerzaam

stap 1: Koop oude uurwerken
stap 2: Zoek iemand die je de basics wil leren
stap 3: Maak heel veel kapot, door gewoon te proberen
stap 4: Wees trots op alles wat je al wel kunt!

een gevoel van herkenning komt bij me binnendrijven…

Als nieuwkomer van het forum , komen deze foto’s met uitleg mij heel erg goed van pas, ik heb er al veel van opgestoken. vriendelijke groet. Boudewijn

Dat is fijn om te horen, dank je wel.