Reparatie Eterna 1965

Hallo
Ik heb een Eterna 1965 438T1. Deze was van mijn vader en heb ik na 7 jaar uit de kluis gehaald en sinds een paar maanden droeg ik hem met veel plezier. Gister is het op de straat gevallen,bandje kapot, blijven haken, sindsdien loopt tie niet meer. Heeft iemand daar een verklaring voor, en waar kan ik in de regio Nijmegen terecht voor deskundige reparatie,(schoonmaken) voor een vintage Eterna? Groet Henk

Dit horloge is nieuw genoeg, dus heeft zeker al schokprotectie, lijkt mij dus niet dat de balanstappen gebroken zijn. Lastig om zo te beoordelen wat er mis is.

Inderdaad naar een horlogemaker brengen. Hier een lijst met op het forum bekende horlogemakers:

Mechanische horloges houden niet van harde landingen op de straat, om maar een open deur in te trappen.

Wat er mis is kun je zo niet zeggen. Het kan een gebarsten jewel zijn, een gebroken tap of een dozijn andere mankementen. Het kunnen ook combinaties van defecten zijn.

Zo’n oud horloge had trouwens sowieso een beurtje nodig als je het recent bent gaan dragen.
Wegbrengen naar een behoorlijke horlogemaker (Bart hier op het forum, of Peter), die weet er wel raad mee. Zeker absoluut niet zelf aan gaan prutsen, want dat loopt niet goed af.

1 like

Tx, ga er achteraan, groet Henk

1 like

Tx, ik ga er achteraan, groet Henk

Ik kan je Nico Rijsman in Culemborg van harte aanbevelen. :+1::slightly_smiling_face:

1 like