Reparatie Omega Speedmaster Reduced

Goedenavond,

De Omega Speedmaster Reduced (1995-1999) van mijn zus is er tijdens een vrij hevige wolkbreuk vandaag mee gekapt.

Is ooit aangeschaft in Lissabon, dus ben even benieuwd of jullie goede zaakjes/reparateurs kennen in de regio Amsterdam waar zij even langs kan gaan. Iets verder mag ook maar dan ben ik de pineut om mee te gaan😂

Alvast dank!

Al gezocht?

Zeker maar benieuwd of er nog meer is

amsterdam vintage watches

2 likes

Wanneer je het niet zelf direct naar een horlogemaker brengt, hou dan rekening met een flinke marge voor de juwelier waar je het achterlaat en die de reparatie laat uitvoeren. Vraag een prijsopgave… Het zal je verbazen…

2 likes

Wesselink & Vreeker is goed, maar dat zal nooit een leuke rekening worden. Al helemaal niet bij een Omega Service center. :stuck_out_tongue:

Ja dat is ook een beetje mijn idee erbij. Mn zus heeft dat horloge puur om te dragen geen papieren verder etc en wil het ook zo goedkoop mogelijk laten makenn;)

Je wilt het toch in eerste plaats goed gemaakt hebben ? Tuurlijk is het verstandig om niet zomaar ergens een premium voor te betalen maar vakmanschap mag toch gewoon ook goed beloond worden.

Not my watch. Maar zoals gezegd heb je genoeg zaken waar er heel veel opgeknald wordt voor eigenlijk niets.

Daar hoeft ie dan toch niet voor te lopen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Haha zal t haar morgen ff meedelen

2 likes

www.uurwerkherstellers.nl

1 like

De Reduced is in ieder geval geen goedkoop uurwerk.
De mijne wordt nu gedaan bij Omega zelf, 800 eurotjes. :sunglasses::+1:

1 like

DIBS op de gele Schumacher!

1 like

Ik hou het in gedachte!
Maar eerst ga ik er zelf weer krassen op maken. :beers::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Groot gelijk, eerst genieten!

1 like

Het vervelende is dat het uurwerk van de reduced uit een basiscaliber (ETA 2890-A2) met daarbovenop een separate chrono module (Dubois-Dépraz 2020) bestaat. Niet alle horlogemakers kunnen/willen hieraan werken, bovendien is ondhoud dubbel zoveel werk. Als je mazzel hebt is de chrono oke (of wellicht is het functioneren van de chono niet zo belangrijk). In dat geval kun je alleen het basiscaliber laten maken/servicen. Omega zal dat niet doen (die servicen of vervangen altijd ook de module) maar een onafhankelijke horlogemaker kan je daar wellicht mee helpen, scheelt in de kosten.

3 likes

https://www.puttmann.nl/reparaties/

Diemen. Prima adres, dichtbij, maar geen idee qua prijs voor een speedmaster.
Vader en zoon Meester-horlogemaker.

https://www.starofservice.nl/dir/noord-holland/amsterdam/amsterdam/horloge-reparatie#_

Weet niet of deze lijst nog klopt, maar dit zijn 74 horlogemakers in Amsterdam.

1 like

C[quote=“Tsnre89, post:1, topic:214410”]
is er tijdens een vrij hevige wolkbreuk
[/quote]

:thinking: heeft hij waterschade opgelopen? Want dan praten we over heel andere kosten, nog los van het feit dat je dan wel snel iets moet doen om vocht uit het horloge te krijgen.

1 like

Weet niet of halfwerk hier zo verstandig is. Ik lees dat hij ermee gestopt is tijdens een flinke plensbui. Als er water in gekomen is ga je het niet redden met alleen het 1120 gedeelte te servicen.

3 likes