Reparatie pushers

Door omstandigheden waarover ik hier op het forum niet verder zal uitwijden zit ik met een half voltooide service van mijn Kurfurst chrono.

De pushers zijn tijdens de service verwijderd en los meegeleverd.
Deze zouden niet meer bruikbaar zijn.

Mijn hoop is dat er iemand op het forum weet hoe nu verder: zijn de pushers nog te redden?
of heeft iemand toevallig nog pushers voor dit model kast liggen?

Er zijn wel 2 nieuwe pushers meegeleverd, maar die passen absoluut niet.
Zijn eventuele donor pushers makkelijk te plaatsen?

Hierbij wat plaatjes ter verduidelijking:

1 like

Ik zie geen draad in die kast zitten klopt dat?

Dan heb je press-in pushers nodig. Gewoon met een schuifmaat de diameter van dat gat zoeken en een nieuwe tube inpersen ( wordt met een tang die de kast niet schend gedaan, is niet goedkoop zo een tang aangezien er maar zeer weinig horloges met drive-ins werken itt screw ins).

Vervangpushers legio (top tip koop zwitserse als je op cousins besteld, de far-east zijn absoluut waardeloos).

https://www.cousinsuk.com/category/classical-drive-in-swiss

1 like

Je hebt het horloge laten servicen door een horlogemaker en zo terug gekregen?
Volgens mij wat ik op de foto zie is het schroefdraad van het stiftje afgebroken, waardoor die niet meer bruikbaar zou zijn?

Ik denk dat je een pers drukker moet hebben.
https://www.cousinsuk.com/product/classical-drive-in-ss

Way ahead of you Floris.

Goed bezig :wink:

Er zit inderdaad geen draad in de kast.
Kan ik zo maar bestellen bij Cousins?

Account aanmaken is nodig maar je hebt geen BTW nummer oid nodig

Dank je!

Wanneer ik de tubus diameter van de pushers meet, dus het deel wat in de kast wordt geschoven dmv klempassing ( neem ik aan ), dan meet ik 2.09 mm
diameter, en die maat staat niet in de cousins lijst…

Heeft iemand deze maat pushers wellicht nog ergens in een stoffig laatje liggen?

Overigens, de diameter van de “kroon” van de pusher meet 3.43 mm in doorsnede en 1.98 mm in hoogte.

Een 4mm x 2.2 moet passen dan. Vergeet niet dat deze enkel op spanning vastzitten en de pushers dus licht overmaat moeten zijn.