Ik zal mijn ervaringen van deze week ook nog even opsommen.
Het allerleukste was voor mij om hieraan mee te doen, dus vooral dank aan @Brunmontagne voor de mogelijkheid, @PerSecondeWijzer voor de leuke cadeau verpakking (de postbode feliciteerde ons, dus dit moest ik wel even uitleggen thuis en het was leuk om het persoonlijk te overhandigen aan @kosz.
Wat het ook extra leuk maakt is dat je tijdens deze week toch gaat nadenken over …
Wat zou ik doen als ik de CEO van horlogemerk Brunmontagne was?
Dingen die mij bevielen:
Geïntegreerde stalen band (helaas geen tijd om deze te monteren)
Blauwe Sunburst wijzerplaat
Uniek design van de kast
Opgelegde uurmarkeringen
De wijzers
Dingen die ik anders zou willen doen:
de Miyota 9039 gebruiken die is identiek aan de 9015 behalve dat deze geen “spook” datum positie heeft.
Dichte caseback met een mooie gravure
Iets meer details aanbrengen op de wijzerplaat bv sector, seconden markeringen of een roman numeral track
Iets meer textuur aanbrengen op de wijzerplaat bv een patroon
Ik zou Dutch design weglaten of kleiner maken meer zoals swiss made
Mijn droom Brunmontagne horloge zou voor mij een handwinder zijn met donkerblauwe sunburst 38mm met een open caseback en kleine seconden
Graag gedaan @Bernie72! Bedankt ook dat je met enthousiasme mee hebt gedaan en dus bijdraagt aan de ontwikkeling van Brunmontagne!
Leuke creatieve reactie, met leuke en goede ideeën. Groot deel van jouw punten staan ook op mijn toekomstige “to wellicht do” lijst.
Voor de aankomende oplage ben ik overgestapt naar de NH35 van Seiko. Deze heeft natuurlijk ook de “spook” datum positie nog maar er komt binnenkort ook een editie met een datum. Daar kan ik niet meer omheen . De dial, daar heb ik allerlei gekkie ideeën over dus die van jou neem ik mee!
Een dichte caseback is ook leuk voor bv een speciale editie inderdaad!
Ik ben ook bezig met een onorthodox ontwerp van de case, maar daar moet nog even wat tijd overheen. To be continued!
Nogmaals bedankt en @kosz ook via deze weg veel plezier gewenst!
Mijn weekje zit er weer op, eigenlijk zou @Jasper aan de beurt zijn.
Vanwege zijn aankomende vakantie laat hij zijn beurt aan zich voorbij gaan, en is de Representor nu onderweg naar @Phoenix.bas
De week is weer voorbij gevlogen, en de Representor met veel plezier gedragen.
Eerste indruk : mooie rustige wijzerplaat zonder datumventer en een diepe donkerblauwe sunburst, I like it already ! Scherp kast ontwerp en erg netjes afgewerkt.
Bij ontvangst stond deze op de lederen band met de witte stiksels, erg mooie combinatie maar dezelfde dag via de originele lederen band direct op rubber gezet.
Conclusie : hoe mooi ik het er ook uit vind zien, lederen banden zijn gewoon niet voor mij, punt.
De rubberen band is erg mooi en zeer comfortabel, maar die zou ik dan graag in het donkerblauw zien. Zwart is niet de juiste combinatie voor mij.
Dan over naar de stalen band, die heeft er 6 van de 7 dagen op gezeten
Prachtig met de gepolijste centerlinks wat mij deed denken aan de Seiko Recraft snkm97 welke onlangs is vertrokken. Met de blinde sluiting een mooi geheel, hierdoor geen fijn verstelling maar voor mij prima op maat te krijgen.
Het verspringen van de endlinks zodat het een geheel met de lijnen van de hoekige kast vormt geeft het horloge een compleet ander uiterlijk dan op de rubber of lederen band.
Misschien zou de stalen band met een hoekige schakel ipv de ronde afwerking nog beter aansluiten op het ontwerp van de kast ?
@Brunmontagne bedankt voor het mogelijk maken van deze mogelijkheid, top !
Oooh intressant, als we een verzending naar BE kunnen regelen (of eventueel iemand die dichtbij de grens leeft een afspraak fixen) @Oystein woon je dichtbij de BE grens? zet ik me er graag bij.
Graag gedaan @kosz. Wat een geweldig mooie foto als afsluiter!
Fijn om te horen dat de week met de Representor is bevallen. Jouw optie qua hoekige schakels is inderdaad iets wat ik sterk in overweging heb . Net als jouw idee voor een blauwe rubberen band.
Overigens wel weer leuk om terug te horen dat het volgens jou een compleet ander horloge wordt met de stalen band t.o.v. de overige beschikbare banden. Dit was ook precies het doel .
@Phoenix.bas alvast veel plezier gewenst met de Representor komende week!
@Owengraven leuk dat je je nog hebt aangemeld Quintin! Dat zal tegen die tijd vast goed komen
T’is anderhalf uur rijden naar zierikzee dus dat valt nog goed mee, en idd denk ook dat het nog even duurt we zien wel eens het zo ver is. Breda is handig maar zierikzee zie ik ook zitten. Uitstapje van maken.