Restauratie Certina Argonaut 280

Erg leuk, zo’n Argonaut en wederom een schitterend eindresultaat! Dank voor weer een mooie reportage!

Prachtig! Mooie foto’s ook

Kon ik dat ook maar. Super gedaan. Ik kom niet verder als met displex krassen uit hesalite halen.

Ik heb zo maar het idee dat meer HF leden van dit soort posts helemaal blij van worden. Ik in ieder geval wel. Chapeau en dank voor het delen.

Weer met veel liefde en zorg tot leven gewekt. Prachtige reporte wederom. Mooie voor en na foto’s ook zo. Weer zo goed als nieuw :+1: heerlijke blauwe dial ook

1 like

Ik zou het leuk vinden als meer mensen dit soort topics zouden maken, ik vind het zelf namelijk ook leuk om te lezen…

erg leuk en ik heb het weer met plezier en bewondering gelezen en bekeken.

groetjes Lenno

Ik vrees dat ik zelf niet verder kom dan een topic maken waarin ik er eentje om zeep help, maar daar worden niet veel mensen blij van denk ik…

Beste Jelle, ook jij kan dit, het is wel een fikse leercurve maar het is absoluut te doen.

Heeft er iemand toevallig een stapel zakhorlogeuurwerken liggen van precies hetzelfde type?

Geweldig en bedankt voor het delen :smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Geloof ik meteen, het lijkt me ook erg leuk om te leren. Vorig najaar ben ik begonnen aan mijn eerste mod, een Invicta 8926ob omtoveren naar een Black Bay mod. Meteen een beetje rigoureus te werk gegaan, nieuwe kroon, bezel, wijzerplaat, wijzers, domed plexiglas, de kast bewerkt met een Dremeltool en helaas het uurwerkje verziekt. Maar laatst een 7s26 kunnen overnemen en nu is ie bijna klaar.
Maar zo’n uurwerkje uitelkaar halen met al die piepkleine onderdelen is toch wel even wat anders. Wie weet, als ik ooit wat meer vrije tijd weet te maken dat ik dat toch eens ga proberen.
Tot die tijd is het genieten van dit soort mooie topics :slight_smile:

Dit was weer een prachtig stukje horloge poëzie. Wat ziet dat er weer prachtig uit nadat jij het onderhanden hebt genomen.

Ik denk dat ik alleen maar met het speciale gereedschap uit het eerste plaatje overweg kan. Is niet helemaal het juiste lijkt mij :joy:

Hallo Ron, bedankt voor de tips. Ik ben alleen vergeten een laatste afregel foto te plaatsen, jouw commentaar gaat daarom over een tussenscore, de uiteindelijke amplitude was wel op het randje met 260 maar voor mij nog wel acceptabel en beat error 0,1 met gemiddelde van 10 seconde per dag.

Ik weet niet waarom maar als ik de achterkant van het uurwerk monteer gaat altijd de amplitude nog wat omhoog. Die theoretische onderbouwing mis ik soms nog, en de spiraalveer dat blijft nog een beproeving maar dat komt nog wel.

Bedankt weer voor de mooie operatie :wink:
Ik neem aan dat jij geen horlogekist hebt maar een hele la vol? :smile:
Verkoop je ook wel eens wat van de horloges die je onder handen neemt?

Groeten! Eric

Toch weer leuk om te lezen en het is een echte looker geworden! Zeker nu de wijzerplaat in haar volle glorie popt is het echt een topppertje geworden!

Prachtig, zit het met plezier te bekijken, ik vind dit echt een prestatie en zeer knap!

Held!

:blush:

Netjes gedaan weer hoor, erg fijn dat de aanslag op de wijzerplaat kon worden verwijderd, daar heb je echt geluk bij gehad, meestal is vocht killing voor de oude verf.
Ziet er nu in ieder geval weer top uit en kan weer jaren mee.

Prachtig om het hele proces zo te kunnen zien, dank voor je uitgebreide beschrijving.

Voor mij persoonlijk interessant om te zien vanwege het feit dat mijn Argonaut 280 (mech.) nu bij de horlogemaker ligt voor een fullservice.