Restauratie Tissot zakhorloge uit 1928

Vakmanschap op de vierkante millimeter. En fijn dat je dit voor ons zo aanschouwelijk hebt gemaakt, daar gaat ook nog veel extra werk in zitten!
Ook ik vind het bijzonder geslaagd hoe je het logo er weer op hebt gekregen.

1 like

Er is een speciaal tooltje om de balans dan op te hangen

maar een stuk rodico met een sateprikker werkt ook goed.

2 likes

Ah, ik had die dingen al eens gezien tussen de gereedschappen alleen nog niet begrepen waar ze voor waren. Top! Als ik weer eens wat gereedschap bestel laat ik er gelijk een mee komen.
Thanks

Geweldig leuk om te lezen en mee te kijken bij zo’n reparatieklus. Mooi gedaan, petje af!

1 like

Hulde :thumbsup:

1 like

Kijk en dat is nu het mooie van dit forum, normaal zit je te genieten van mooie plaatjes van een NA

Ik heb niet veel met vintage horloges, maar vind het wel leerzaam en mooi om te zien dat iemand dit stap voor stap uitlegt en ik heb bewondering voor iemand die er het geduld voor heeft.

Ik heb zeker de kennis en kunde niet maar zo snap ik wel wat er gebeurd.

Ga zo door dan kan ik ook hier van blijven genieten.

1 like

Genoten van je prachtig verslag! :slight_smile:

1 like

Prachtig verslag Wilko! Ik zie dat jij ook enorme stappen maakt. Nu die Fiat nog :wink:

1 like

Inderdaad , helaas vlot dat allemaal niet zo. Ik ben met de brandstoftank aan het rommelen maar dat schiet niet zo op (ook wel doordat ik het niet zo leuk vind :sweat_smile:)

Geweldig zeg. Met bewondering gelezen. Ik vind het soms onvoorstelbaar hoe een schijnbaar kansloos uurwerk met een boel liefde en vakkennis weer lopend en bruikbaar gemaakt worden. Zo ook deze prachtige Tissot. Respect hoor.

1 like

Allemaal bedankt voor de complimenten en de leuke reacties. Ik maak vorderingen, maar een volleerd horlogemaker ben ik zeker niet. Ik zat gisteren bijvoorbeeld veer samen met m’n vrouw op de grond met een zaklamp een weggeschoten hebelveer te zoeken. Op zo’n moment voel ik me echt een prutser. Gelukkig wel weer teruggevonden. :blush: :sweat_smile:

2 likes

Heel herkenbaar, haha. Tip: stuk panty om het mondje van de stofzuiger en je vindt snel alles terug wat je hebt laten vallen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Het wordt toch tijd voor zo’n tafel van @Arie_Kabaalstra (warning: verslavende longreed :older_man: )

1 like

Misschien maar eens afleren om op de rand van de tafel te zitten werken; dat doe ik namelijk nogal vaak. :innocent:

1 like

Echt heerlijk om naar te kijken!

1 like

Prachtig review om te lezen en kijken bedankt voor het delen :thumbsup:

1 like

WOW :heart_eyes::heart_eyes:
Prachtig en bedankt voor mooi verhaal

1 like

Wat een geweldige review om te lezen!!!
Grote klasse, dit maakt het forum extra waardevol!
Hartelijk dank!

1 like

Mooie herstelling/restauratie.
Dank voor de mooie bijdrage.

Gaat de archieven in.

1 like

Dit is zo indrukwekkend! Ik snap er geen pepernoot van maar heb elk woord gefascineerd gelezen.
Heel hartelijk bedankt hiervoor!

1 like