Revisie IWC/JLC 630 mecaquartz (3742 titan porsche design) - Waar?

Mijn zoon is sinds zijn eindexamen de gelukkige bezitter van een IWC3742 (titan moonphase met IWC/JLC630 mecaquartz caliber). Ik heb een nieuwe wijzerplaat kunnen vinden maar de patine van de gouden wijzerplaat is eigenlijk het mooist…

IWC3742 - worn dial

Het horloge liep vele weken constant om soms enkele minuten over te slaan, maar de minuten zijn nu uren geworden… Nieuwe batterij en smeren bij de plaatselijke horlogemaker heeft niet opgeleverd.

Enig idee waar ik voor een betaalbare revisie terecht zou kunnen?

Een foto toevoegen kan middels deze knop!

18

Horlogemakers in de buurt kan je hier vinden:

en (ook met recensies op HF)

Ik verplaats 'm even voordat de moderatoren het doen… Ervaringen met is echt alleen voor ervaringen met bepaalde horlogemakers, niet voor algemene vragen over waar een bepaald model te servicen is.

Sorry, ik kan je niet helpen met een adres, dat dan weer niet.

Het is de mecaquartz, schijnt toch wat anders te zijn, vandaar dat ik liever niet alle adressen afbel.
(reactie tot nu toe ontvangen is dat zij hem graag namens mij naar IWC toesturen).

Je kan het proberen bij WatchInside in Rijssen. Mark is certified IWC horlogemaker en kan in zijn netwerk voor je informeren of direct aangeven wat het probleem kan zijn (en de kosten).

Ik heb mijn Seiko 6138-0030 enkele weken geleden bij Kalle Schaap ingeleverd. Ik heb het horloge nog niet terug maar dat zou ook enkele weken duren. Dus dat komt wel. Zodoende kan ik ook nog niet mijn bevindingen met je delen. Behalve dat het mij een verschrikkelijk aardige kerel lijkt.
Ik weet dat hij ook Quartz uurwerken repareert. Misschien dat je het daar kan proberen.

1 like

Oei, dit is wat problematisch. Als er onderdelen nodig zijn dan heb je pech aangezien IWC geen parts levert, tegelijkertijd schijnen ze in veel gevallen meca-quartz ook zelf niet te kunnen servicen en bieden dan een kortingsbon aan voor een nieuw horloge. Misschien is het interessanter om een tweede exemplaar te vinden en vervolgens een uurwerkmaker die er van twee één goede kan maken.

Horloge24: Voor eur25 horlogeplaat laten vastzetten, lijkt geholpen te hebben. Dank voor je suggestie!