Richard Askham: super!

Laat ik aftrappen: Richard Askham, Breda. Ik ben superblij met Richard en zijn werk. En ik denk dat ik de enige niet ben.

Richard is gestopt met Seiko chrono’s. Hij is niet gestopt met andere chrono’s. Er was wat verwarring over, maar hier een citaat uit zijn mail aan mij toen ik het vroeg.

[b]Sorry for the confusion about the chrono situation. It’s just the Seiko chronos that I’m no longer working on (and the Citizens, but I never did many of those anyway). I’m still working on the Swiss chronos from the good old days, Valjoux, Lemania, Venus, Landeron etc and the newer ETA chronos (7750/7765).

I stopped with the Seikos because I was spending more time fixing reset problems (or looking for replacement parts) than servicing the movements, so it just wasn’t worth it for the asking price of the work. Also, I was seeing more and more ‘eBay specials’ (pretty faces/rotten movements), most of which were too corroded/abused to fix and often resulted in no work at all.[/b]

Je kunt Richard bereiken via zijn blog: http://thewatchspotblog.com/

Menno

1 like

Richard heeft een stuk of 10 horloges voor me geserviced/gerepareerd en daar zaten echt een paar probleem gevallen bij en ik vind hem ook geweldig (tu)

mvg, Frans

Ook ik ben een Askham-fan!

Superman herken je als hij in actie komt en zo ook Richard.
Zijn eerste actie is mijn huidige Benrus (kijk op zijn site); Super-man!

Richard heeft mijn Bell-Matic grondig gerepareerd, dat is al weer meer dan een jaar geleden. Goede service en uitstekende hulp.

Ik had er nu een klein probleempje mee (waarschijnlijk doordat ik het hard heb gestoten), en voor een kleine minimale tegemoetkoming heeft ie het verholpen + een nieuwe kroon gemonteerd (die ik eerder van Robbie had gekocht).

Je klokje is hier in goede handen!

Edit: klein = minimaal!

Ik kan bovenstaande alleen maar beamen (lees:be-amen, dus geen star trek taferelen hier). Over de kwaliteit van zijn werk kan ik nog niet veel zeggen, over zijn service wel: hij beoordeelde de toestand van mijn Heuer als zeer goed (alle smering oké en hij loopt goed) en vond een beurtje dus overbodig. In plaats van het afgesproken bedrag waren de kosten dus symbolisch (beetje schoonmaken en zo). Uitstekend!

Ik heb laatst een Mido Commander via ebay gekocht (jaren '70-'80 klokje, zwitsers automatisch uurwerk). Zag er goed uit, ook loopwerk zeer schoon. Maar na een week liep het niet meer, gangreserve was nul, uur/ datum verstellen ging zeer zwaar en laatst helemaal niet meer.
Richard gevraagd om een prijsindicatie, en die was zeer acceptabel. Dezelfde handelingen bij een horlogemaker (winkel) tweemaal zo duur. Inmiddels heb ik het klokje terug, er waren geen extra onderdelen nodig om het te herstellen en voor 10 euro extra de wijzers opnieuw voorzien van lichtgevende verf.
Ik ben erg positief over Richards no-nonsense aanpak, prijsstelling en communicatie tijdens de reparatie. Zeer aan te raden.

Sinds een jaar heb ik het Seiko virus te pakken dankzij een vriend en de schitterende klokjes van Rob van Monsterwatches.

Omdat ik ook de vintage Seiko’s schitterend vind, een 6105-8110 aangeschaft. In prima staat, maar ik wilde wel een servicebeurt aangezien die historie onbekend was.

Uiteindelijk op Richard Askham uitgekomen en dat is prima bevallen, ondanks dat hij inmiddels wel alles vanuit GB doet, dus een klokje retour sturen kost iets meer dan voorheen. Maar voor 100 euro een perfect klokje terug inclusief papieren en garantie uiteraard.

+1, thumbs up!

Michael.

Laat ik hier ook nog even de loftrompet blazen over Richard.
Hele aardige gast, zeer bekwaam en geeft uitgebreid in eenvoudige bewoordingen de problemen aan van het horloge en de opties die er zijn qua reparatie/restauratie.
Ik kon mijn horloge naar kennissen in NL sturen en hij haalt het op als hij naar NL komt. Duidelijke communicatie, goede prijzen en grondig werk zorgen voor een uitmuntend eindresultaat.
Ik kan niets anders dan Richard aan iedereen aanraden. Binnenkort gaat mijn 2e Seiko richting UK voor service en reparatie.

1 like

Richard heeft 2 jaar geleden mijn Turtle van 1977 compleet geserviced en die loopt weer helemaal top. Ging idd via Breda.

2 likes

Richard Askham is inderdaad een van de échte Seiko expert horlogemakers die er in de wereld rondlopen. Ik heb ooit een Bell Matic gehad die door hem was gerestaureerd: absoluut TOP! :+1: :relaxed: