Richemont Group smelt om... en Breitling groeit stabiel

Perikelen in de horlogewereld:

De -> Richemont Group (Our Maisons™ encompass several of the most prestigious names in the luxury industry including Cartier, Van Cleef & Arpels, Piaget, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, IWC Schaffhausen, Panerai and Montblanc) smelt door teruglopende verkopen, horloges om … waar daarentegen Breitling een stabiele groei vertoont …

-> Artikel Richemont Group

-> Breitling artikel

1 like

Grappig: zelfs prijsdalingen zijn geen taboe (modellen waar weinig vraag naar is). Dat wordt overigens teruggehaald op de goedlopende modellen.

Goh, de markt gaat zelfs daar zijn werk doen.

1 like

soms bedenk ik me dat ik beter op had moeten letten bij de les Duits…

3 likes

Prijsdalingen?

als een IWC van verkoopprijs van stel, € 15.000 zakt naar € 13.500,- … verandert er voor mij niks…
koop het nog steeds niet.

3 likes

hai hai :slight_smile: nicht aufgelet he? :slight_smile:

Ik herinner mij nog de discussie op HF van vorig jaar wat de ontwikkelingen zouden zijn voor Zwitserland met de valuatiekoersen, afkoeling van China en de opkomst van de SmartWatch.

Conclusie is dat de meeste er toch wel last van hebben. Ik denk dat de zwakkere merken nog verder wegzakken en de echt sterke merknamen met een goed portfolio het goed blijven doen.

Breitling is ook aan het innoveren, de B55 connected is blijkbaar goed ontvangen, heeft iemand daar al ervaring mee?

Als ze nou, in plaats van demonteren en omsmelten, een paar van die horloges tegen materiaalkosten aan mij verkopen. Kost ze verder niks extra. En iedereen blij!:slight_smile:

1 like

er kuckte zuviel nag draussen… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like