RikkeTik Sfeerimpressies en aanwinsten

Beetje Neo Nazi beurs aan het worden daar??? Zoiets biedt je toch niet te koop aan… dat daar geen toezicht op is…

1 like

Is het verhandelen van spullen met nazi-emblemen niet verboden?

2 likes

Nee hoor, moet je eens op een militaria beurs gaan kijken.

1 like

Leuke horloges die je zo voorbij ziet komen. Ben er nog nooit geweest maar ga van de zomer denk ik toch een kijkje nemen. Kan iemand vertellen hoe het aanbod van gereedschap op deze beurs is?

1 like

Ik ging voor nieuwe bandjes in passende kleuren en ben prima geslaagd.

Verder nog een Sepo, nooit van het merk gehoord, loopt uitstekend.


En een Ancre uit de zeventiger jaren met rode uiteinden op de markeringen. Die heb ik een rode band aangedaan. Loopt prima, alleen een grote kras op het glas, dus glaasje nog vervangen.

En ja hoor, ik ben er weer met open ogen ingetuind .
Een niet-lopend horloge met grappige wijzerplaat van gewafeld metaal en een geel glaasje. Openmaken deed ik pas thuis en tadaaa, een penanker, dus niet te repareren. Was gelukkig heel goedkoop

8 likes

7 likes

Die gast spoort echt niet.

4 likes

Verschillend, deze en voorgaande keren was het tegenvallen vond ik. Maar je moet maar net ergens tegenaan lopen, verwacht 1 op de 10 kraampjes tools en voor de rest alleen horloges en klokken.

1 like

Aanbod wisselt per keer, ik slaag meestal wel goed. De beurs in juli is meestal de minste van het jaar

Bewijs geleverd, typische reacties voor dit beslist heel ‘biased’ (= vooringenomen / bevooroordeeld ) forum.


Waarom de een wordt ontzien, na de bestrijding
van de ander, is volstrekt onduidelijk.

Dezelfde willekeur van dit forum, dat iedere dag maar weer plaats heeft, maar
alleen bij diegenen, die ‘niet in haar pas lopen’ ; dit forum is beslist heel ‘biased’.

Bewijs geleverd, typische reacties voor dit beslist heel ‘biased’ (= vooringenomen / bevooroordeeld ) forum.


Waarom de een wordt ontzien, na de bestrijding
van de ander, is volstrekt onduidelijk.

Dezelfde willekeur van dit forum, dat iedere dag maar weer plaats heeft, maar
alleen bij diegenen, die ‘niet in haar pas lopen’ ; dit forum is beslist heel ‘biased’.

Hoi @JurgBoomstra, snap een lichte frustratie echt wel maar wil je svp niet zo doorgaan over “biassed” en “het bewijs is geleverd” we hebben hier gewoon een leuk topic over De RikkeTik en iedereen heeft een mening. Praat gewoon gezellig mee over onze gezamenlijke horlogehobby en doorgaan over frustraties mag je thuis doen.

7 likes

Maak anders even je eigen topic aan als je ergens mee zit…

2 likes

Zo, nu weer on-topic! Ben op de RikkeTik ook nog medelid @Emdee tegengekomen die bandjes stond te shoppen, overigens is zij het bewijs dat ook vrouwen de RikkeTik bezoeken en dit forum bevolken :grinning:

1 like

Dat is toch wel een van de leukste aspecten van de Rikketik, lekker kleppen over klokjes!

1 like

Bij voorkeur op een ander forum, eentje waar alleen hijzelf toegang toe heeft.

1 like

Potjandikkie, ik ben zelf niet geweest, maar vond dit een leuk topic om te volgen. Zullen we afspreken het hier alleen maar over de rikketik en horloges te hebben. :worried:

2 likes

Waarom zou een penanker niet te repareren zijn?

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Wat ik ervan begrijp. Een penanker is op een snelle en goedkope manier geproduceerd en de manier waarop zo’n uurwerk in elkaar zit, maakt het lastiger om te repareren. Niet onmogelijk, maar moeilijker. Technische details moet je mij niet vragen.

Mooi.
Heeft veel weg van de Wittnauer Professional
http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_11/s5/2531511_xxl.jpg?v=2

2 likes