Rolex 5500 Case Explorer bouwen

Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb zojuist een 5500 kast gekocht met glas kroon en achterkant. Ik zou dit graag willen opbouwen tot een leuke explorer nu heb ik geen technisch verstand van horloges dus ik was heel erg benieuwd of er hier iemand in de groep is die mij hiermee kan helpen.

Bijzonder om een horloge te willen bouwen en er verder geen verstand van te hebben.

Ben geen fan van zelfbouw ā€˜Rolexenā€™ overigensā€¦

1 like

Inderdaad erg bijzonder. Zelf zou ik er nooit aan beginnen tenzij je er verstand van hebt.

Je hebt dus een 5500 kast gekocht om een explorer van te maken. Ik zou nu zelf beginnen met het vinden van een movement.

Good luck my friend! het gaat veel geld , bloed zweet tranen en slapeloze nachten kosten om uiteindelijk een franken explorer te bezitten waar je nooit mee van af komt . Kost je uiteindelijk meer denk ik dan een 2de hands cpmplete 5500. Je had beter kunnen beginnen met een marina militare als oefening!

1 like

Goed idee :slight_smile:

De originele Explorer wijzerplaat en uurwerk (1520) zijn nagenoeg niet meer voor een redelijke prijs te krijgen.

Het is leuk natuurlijk om een Rolex kastje gevonden te hebben en dan het idee krijgen om deze te restaureren,maar de realiteit is dat onderdelen van dit merk ondertussen zo prijzig zijn (en schaars) dat je daar echt mee in de fout kan gaan.

Als je er weinig verstand van hebt een volstrekt kansloos project vrees ik

Zoals je al gemerkt hebt heeft men het hier niet zo op samengestelde horlogesā€¦ Het lijkt een aantrekkelijk idee om via een dergelijke weg een Rolex te gaan bezitten, maar zoals reeds eerder opgemerkt zul je merken dat het goud gaat kosten om de benodigde onderdelen bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk zal het horloge veel minder waard zijn als hetgeen hij gekost heeft omdat hij samengesteld is.
Ik zou de onderdelen weer te koop zetten en op zoek gaan naar een nette gebruikteā€¦als het doel was om een Rolex te bezitten. Ging het je om het bouwen dan zijn er legio alternatieven die minsten zo veel fun opleveren.

Succes met je beslissingā€¦of project :sunglasses:

Men

1 like

Goeie binnenkomer!

1 like