Rolex 6084 info gevraagd

Dag,

Ik sta op het punt om mijn eerste rolex te gaan kopen. ik ga hem particulier kopen en daarom wil ik graag tips hoe ik een echt van een neppe kan onderscheiden. het gaat om een vintage rolex 6084 semi bubbelback in het staal met zwarte wijzerplaat en goude cijfers.

zometeen voeg ik er ook wat foto’s aan toe, ook ben ik benieuwd wat jij zoiets waard vindt?

zijn er ook nog bepaalde zwakke punten aan zo’n horloge waar je op moet letten?
alle info over dit horloge is van harte welkom!

met vriendelijke groet,

Jelle
.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik vind de wijzerplaat wat slordig er uit zien.

^^ op basis van deze foto’s lastig te zeggen maar vermoeden is er

Inderdaad wat moeilijk te zien… Is de tekst op de wijzerplaat rood? Of lijkt dat zo?

Wellicht een foto bij daglicht plaatsen!

welk vermoeden is er?

de tekst op de wijzerplaat is niet rood, maar wat zijn nou dingen om te letten als ik hem in mijn handen heb?

Mvg

jelle

Vermoeden dat de plaat opnieuw is opgemaakt.

1 like

hmmm ok, en als ik hem in mijn handen heb waar kan ik dan aan zien of hij opnieuw is opgemaakt? en wat is hij waard als hij op nieuw is opgemaakt?

Mvg,

jelle

De plaat klopt volgens mij niet

Kijk eens naar de ruimte tussen oyster en perpetual op de foto van t.s en onderstaande foto.

1 like

Waaraan kun je het zien? Lastig om zo te zeggen maar alles wat scheef staat, niet symmetrisch is slordig geprint etc is niet door Rolex gedaan.

Ik denk dat dit op basis van de zeer vage foto van TS zeer moeilijk in te schatten is.

Ik zou het links laten liggen. Plaat is echt afschuwelijk, grote kans dat het opnieuw is geschilderd. Er zijn veel mooiere vintage Rolex horloges te vinden met een goed uitziende plaat.

nu inzoomen tot 1600 pix

Ik vind het nog steeds moeilijk in te schatten maar ik zou op basis van deze foto ook niet tot aankoop overgaan of er een stuk voor rijden.

ik ga gebruik maken van mijn studenten ov, en het daar nog eens goed bekijken, maar als het uit eindelijk niet een originele wijzerplaat is, hoeveel is het dan nog waard?
als alles origineel is kan ik hem voor 950 kopen is dat een goede prijs?

Mvg,

Jelle

Dat is m.i. een redelijke prijs maar voor een paar honderd meer kun je ook mooiere vinden.

Vraag even wat betere foto’s van de wijzerplaat en geef ook aan dat je er een ‘‘expert’’ naar laat kijken op originaliteit.

Als hij gaat tegenstribbelen of een vaag verhaal gaat ophangen,grote boog omheen lopen want dan is 950 veel geld

1 like

Ik kan mij niet voorstellen dat deze wijzerplaat ooit uit de Rolex fabriek is gekomen. Kijk naar het kroontje en het groffe lettertype. Mijn advies; NIET KOPEN. Just my 2 cents

Ach: EUR 950 is op zich niet eens zo gek als uurwerk bijv net geserviced is. Band is op zich netjes.