Rolex 6084 info gevraagd

Wil je echt deze Rolex hebben, of wil je gewoon een Rolex hebben?

dat laatste meer…

Dan zou ik toch het budget iets opschroeven en kijken voor een oyster perpetual ( non chronometre) uit de jaren 70/80 of een Airking
Een handopwinder is ook een optie (Oyster precision non chronometre)

Een beetje oyster perpetual date/datejust gaan gauw richting de 1750 als beginprijs

Ja zoiets vermoedde ik al :smile:

Ik zou je budget wat vergroten en voor wat mooiers gaan. Ik denk niet dat zo’n exemplaar als op de foto staat je Rolex behoefte gaat bevredigen.

Ook zou ik niet een Rolex kopen omdat er Rolex op de wijzerplaat staat, maar omdat je het een mooi horloge vindt.

1 like

Oyster perpetual lijkt ook scheef onder Rolex te staan… anyway blijft lastig!

Ik zou even verder zoeken. Misschien een Airking van 34mm? Die zijn nog wel is voor een goede prijs te vinden.

Zoek desnoods naar een 6694 met een lelijke wijzerplaat.

Heb hier nog een wijzerplaat (zwart en goud en origineel) liggen voor een 6694 die ik toch niet nodig had voor de (ex-)mijne.

Staat op Ebay voor 100,-

origineel of niet…ik denk van niet

het is m.i. geen mooie wijzerplaat…

grt
Peter

Ik vind dit horloge ook niet zo mooi en een horloge kopen alleen wegens de naam, tsja… Ik zou het niet doen maar €2000 erbij leggen en bijv een leuke explorer II kopen. Dan heb je iets veel leukers!

Ik denk dat ik die jongen maar eens moet vragen hoe jet zit met die wijzerplaat, door jullie begin ik wel wat te twijfelen. Ik hoop gewoon dat die foto’s erg slecht genomen zijn:p
Hij heeft twee niewe gestuurd die even duidelijk zijn-,-

Het is ook niet een horloge wat ik wil houden voor lang maar wil wel eens iets nieuws en ik dacht dat dit wel een leuke deal is.

Ik ga er vrijdag denk ik met mijn OV op uit en zie wel hoe het loopt.

Als ik hem heb geef ik een paar scherpen foto’s.

Hou er rekening mee dat ALS er wat met de Rolex is,de servicekosten zwz welke kosten dan ook echt serieus zijn.

Het is heel tricky om alleen van een slechte dial uit te gaan want jij kan natuurlijk in die paar minuten dat je bij de verkoper bent niet zien of hij wel redelijk op tijd loopt en of hij verder intern wel in orde is. (daar heb je minstens 24 uur voor nodig)

Stel dat je een wrak koopt voor 950 euro en je wilt hem zelf weer doorverkopen…grote kans dat de volgende gegadigde wel verstand van zaken heeft en jij blijft zitten met je Brokelex.

Nahhhjah :flushed: Ik vermoed dat dit de Grote Miskoop van het Jaar gaat worden. Gelukkig is er van tevoren gedegen onderzoek gedaan en goed over nagedacht :confused:

1 like

Ik sluit me bij bovenstaande meningen aan: doe het niet, de wijzerplaat lijkt me niet origineel en dan is 950,- euro een hele hoop geld voor een miskoop. Zie zo’n ding nog maar eens kwijt te raken, dat gaat je niet lukken. Koop voor wat meer een ander mooi vintage horloge of spaar door.

het kroontje lijkt wel gesmolten plastic en de opgelegde Rolex letters kloppen ook niet. Volgens mij ligt dat niet aan de foto kwaliteit…

1 like

Het is het merk wat blind maakt…en dan maakt de rest niet uit…immers…een Rolex in wat voor staat dan ook is altijd voor goed geld door te verkopen…als je maar naief genoeg bent.

1 like

Het horloge wil je niet lang houden?
Herkenbaar.
Echter hou dan rekening met het volgende:

  • dit type Rolex is niet populair
  • 950,- is gewoon een normale prijs… Je zal er niet snel meer voor krijgen
  • Alles lijkt erop te duiden dat de plaat is opgemaakt. Gebeurd wel vaker bij oude klokken maar is niet meer ‘echt vintage’.

Daarbij vind ik dat

  • je beter een paar honderd meer uit kan geven voor een leuke Oyster date / datejust daar waar deze klokken beter smoelen en (veel) populairder zijn dan bovenstaande
  • het een behoorlijk klein klok is. Volgens mij 32/33mm kast en met kroon een 34/34.5mm ofzo…

Just saying.

Mijn grote vriend E.Bosch had een tijdje terug eenzelfde klokje te koop staan om MP. Deze had ook een opnieuw opgemaakte plaat maar zag er stukken beter/frissen uit dan bovenstaande klok. Die mocht ook voor 1000,- weg.

1 like

Heren, allemaal bedankt voor het advies ik heb het horloge bekeken. Maar hij was duidelijk niet echt. Ben wel blij dat ik hem bekeken had want anders had ik het niet kunnen laten rusten…

Mvg
Jelle

1 like

Grappig: je weet dus eigenlijk precies wie EB is, dat hij regelmatig horloges verkoopt en dan toch even mailen of er doos en papieren bij zitten terwijl ze niet in de advertentie staan

2 likes

Mark.
Wat moet je nou?
Wil je iets van me?
Zoek je een vriendje?
Ben ik je uitleg verschuldigd?

Je hebt namelijk erg veel interesse in me. Begint een beetje eng te worden…
Ik val niet op jongens hoor… Voor het geval je dat wilde weten?

Grappig dat je dat meteen meldt

1 like

Helden, wellicht moet je dat soort voorvallen voortaan in je mailbox houden ipv op een forum bespreken als je er geen commentaar op wil.

1 like