Rolex AD verhaal

Ik lees hier inmiddels al een aantal jaren mee en post zo nu en dan wat. Voor mij is dit forum dan ook voornamelijk een plek om informatie te scoren en leer nog iedere dag bij.

Inmiddels ben ik me aan het oriënteren op mijn eerste Rolex en ben dan ook gaan passen bij (een van de) grootste dealers in NL.

Hier werd ik overigens meer dan vriendelijk geholpen, dus tot nu toe naar mijn idee niks geks.

Tijdens het gesprek vroeg de verkoopster naar mijn Squale 1545 met ETA uurwerkje. Na een controle met een loupe op de wijzerplaat/secondewijzer werd er gezegd dat het een mooi uurwerkje heeft? Dit kwam op mij een beetje vreemd over, maar misschien ken ik niet alle manieren om een net uurwerkje te onderscheiden?

Ook werd mij echt op het hart gedrukt dat het uitermate van belang is om een Rolex aan te schaffen bij een AD, dat was belangrijk voor de waarde vastheid van het horloge?

Tot slot werd mij verteld dat de extra minuten markeringen op de bezel van een 116600 er op zitten omdat deze veel dieper kan dan andere Rolexen. De duikers hebben deze afleesbaarheid echt nodig :slight_smile: Dit terwijl de oude Seadweller net zo diep gaat maar deze markeringen niet heeft… :wink:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze informatie nog niet eerder op het forum ben tegengekomen en sta altijd open voor nieuwe inzichten. Maar toch heb ik het idee dat in dit vlotte verkoopgesprek niet alle informatie klopte … :slight_smile:

3 likes

Wellicht heeft de verkoper/ster wel de klok horen luiden, maar weet niet echt waar de klepel hangt. Toch ontzettend z’n/haar best gedaan om er een mooi verhaal van te maken. Net te weinig weten en dan toch zelfverzekerd proberen over te komen, een beginnende fout die ie helaas vaker tegenkomt. Helaas zijn vaak de ego’s te groot om even een collega erbij te halen die het verhaal volledig kan aanvullen…

Inhoudelijk heb ik te weinig kennis over Rolex om mijn reactie technische diepgang te geven. Gelukkig zijn hier voldoende leden die de kennis wel beschikken en je graag voorzien van die informatie.

Heel veel succes met je zoektocht!!

1 like

Wat een onzin.

Een Rolex is heus niet waardevaster als het bij een AD is gekocht. Je levert er zelfs meer op in bij eventuele verkoop als je het vergelijkt met dezelfde Rolex aanschaffen voor een lagere prijs bij grijze handelaren of tweedehands.

Ook kan je niet het uurwerk zien door naar de wijzerplaat en de wijzers te kijken met een loep. Echt WTF.

2 likes

Je Rolex lekker bij een grijze handelaar kopen :thumbsup:
Een AD is alleen maar een duurbetaald pand en werknemers waar je voor betaald.

1 like

Hi, vindt deze wel verrassend…

Wat een onzin. :wink: Je kan ook heel goed terecht bij een grijze dealer (Zie de banners op het RF). Bij de AD gaat het ook om de beleving/emotie heb ik het idee. Daar zal de prijs ook naar zijn. (lees: hoger)

Succes met de zoekttocht :thumbsup:

1 like

Mag ik vragen waar AD voor staat; iets in de richting van juwelier oid?
Wellicht een klein beetje off-topic (excuus daarvoor) maar ik ben me nu een goede week aan het inlezen op het forum over onze mooie hobby en heb deze term nog niet eerder voorbij zien komen.

Authorized Dealer.

1 like

Authorized Dealer :slight_smile:

1 like

Tegelijk :slight_smile:

Nee, ik was eerst! :joy:

7 likes

allebei bedankt! :smile:

Over de bezel heb ik dit kunnen vinden… accuraatheid is een van de reden…

Hahaha! :joy:

Ik heb daar een enorme hekel aan. Ik heb tijdens mijn studietijd part-time gewerkt bij de Vobis. Ik heb er altijd voor gepast om onzinverhalen op te hangen. Klanten prikken daar vaker dan je denkt doorheen. Wanneer ik iets niet wist, zei ik dat gewoon.

Ik heb welgeteld één keer een klant gehad die daar een opmerking over maakte in de trant van “zou je dat niet wél moeten weten?” Mijn antwoord: “Misschien, maar gegeven dat dat niet zo is, heb ik twee keuzes: ik kan voor u informeren, of ik kan u iets op de mouw spelden.” Zelfs deze kritische klant nam daarmee genoegen.

14 likes

Tja, als we dat allemaal zouden doen, is het gauw gebeurt met de AD…

Lang leve de grijze dealer… NOT.

Laat ons WIS dan maar naar de grijze handelaren gaan. De gewone burger loopt wel naar de AD’s :wink:

4 likes

En dan ook met de grijze dealer, alles is onderdeel van een "keten"
De een kan niet zonder de ander.

1 like

Zonder grijze dealers zouden er weinig AD,s overblijven, er gaan meer klokken door de achterdeur dan door de voordeur bij wijze van spreke :wink:

2 likes

Bedankt Alex!
Zo zie je maar dat er een wel een stukje waarheid in het verhaal zit.

Overigens is mijn keuze om bij een AD te kopen helemaal nog niet gemaakt. Maar naar mijn idee zijn er niet veel andere mogelijkheden om ‘even’ een horloge te passen.

Hier een leuk verhaal over AD vs. Grey Market.

In hoeverre dit 100% op feiten gebaseerd is weet ik niet daar ik niet de maker ben.

2 likes

Wanneer geld geen rol ren snel langs de AD, wanneer dit niet het geval is en onderhandelen niet in je bloed zit ga langs bij een goed aangeschreven grijze handelaar