Rolex AD verhaal

Dit dus.:wink:

Ook bij de AD kan je onderhandelen :wink: die vlieger gaat dus niet op…

1 like

Zeker maar de gemiddelde consument durft amper te vragen om “korting” Daarnaast bepaalde AD’s hebben zulke sympathieke werknemers (not) dat je als consument snel afhaakt, en achter de computer kruipt om contact t leggen met een grijze handelaar of lokale juwelier wie warme banden heeft met een bevriend collega

Als ik even snel reken, en de leverancier/AD adviesprijs vergelijk met de ‘grijze’ handel. Dan is er een verschil van 21%!
Even ervan uitgaande dat een grijze ook tussen de 10-15% marge moet doen.
Weet je dat je een leuke zomervakantie voor een gezin weggeeft.
AD’s is haast lucratieve handel!
Ik heb tot op heden nog geen enkele meerwaarde kunnen ontdekken, die deze meerprijs rechtvaardigt.
Denk als AD’s genoegen zouden nemen met mindere locaties en panden, en hun marges (operationele kosten) wat naar beneden zouden brengen, dit een stuk beter zou zijn voor de handel.
Ook die ‘lastige’ grijze handelaren zouden dan geen probleem meer zijn.
Wacht op de dag dat er eens een leuke (voor de consument) prijzen oorlog geopend wordt.
Maar zoals eerder gezegd als geld geen rol speelt lekker naar de AD gaan.
Kijk ik wel in de etalages en koop bij de grijze…

Grtn Leen.

1 like

Ja natuurlijk. Wat anders, non-profit?

2 likes

AD’s vinden de grijze handel niet zo heel lastig hoor. Vaak zijn ze juist mede door deze handelaren nog AD. Als voorbeeld moet een juwelier een X aantal Rolex modellen afnemen per jaar om AD te blijven. Maar zijn afzet markt rechtvaardigd dit aantal niet. Dit zou betekenen dat hij geen AD meer kan zijn. Door het doorverkopen met een lagere marge naar de grijze handelaren behoudt de juwelier toch zijn AD status en dus de Rolexen in zijn vitrine.

Ja indirect creeeren ze misschien een concurrent, maar met de meeste mensen kennen de grijze handel niet en dus nemen ze dit dan voor lief.

2 likes

Check !!
En uiteraard is dat zo voor legio andere “luxe” horloge merken. En als je nog breder wil trekken, luxe goederen in het algemeen. Uitzonderingen daargelaten.

Elf.

1 like

Precies!

Wat een fantastische loep!! Die wil ik ook.
Door een wijzerplaat heen kijken en zo bepalen of er in een horloge een mooi uurwerk zit.
Is hier al een patent op aangevraagd?

Soli

2 likes

Federico Iossa is een insider en heeft voor veel grote merken gewerkt, je kan er gerust vanuit gaan dat hij geen kolder uitkraamt.

Wat betreft het AD verhaal…Ik denk dat degene die met een loupe naar je wijzerplaat heeft gekeken je een beetje stroop om de mond wou smeren door een compliment te maken over het horloge, en wat betreft waardevastheid via aan aankoop bij een AD, wellicht zou het kunnen dat er wat verschil tussen een ingevulde en dealer afgestempelde garantiekaart zit maar dat loopt volgens mij echt niet zo´n vaart.

Groeten,

Noel.

En voor de mensen die naar de AD gaan om een horloge te kopen en graag meer betalen voor de beleving en ambiance. Sla deze AD dan maar over.

Dan voel je je toch flink bekocht als een verkoopster met een loep naar je wijzerplaat gaat kijken en vervolgens een compliment over je uurwerk maakt :slight_smile:

Als je via de grijze markt een horloge koopt met een stempel, zonder datum, van een AD is er mijns inziens geen enkel probleem. Als men er één koopt via de grijze handelaar en die zet er z’n eigen stempel in, dan loopt de garantie ook bij hem. Het zou zomaar kunnen zijn dat de fabrikant dan echt geen service geeft. En dat geeft niet wanneer het om 'n “simpele” ETA gaat, echter een speciaal uurwerk zoals bv. een Rolex kan dan wel problemen geven.

Elf.

1 like

Heb je het filmpje wel gekeken?
AD,s die maandelijks even met Rolex contact opnemen wat ze willen hebben :joy:
Rolex zegt wat jij afneemt voor het hele jaar en verteld al helemaal niet wanneer je van welk type je wat binnenkrijgt, ga je daar niet mee akkoord dan einde dealerschap.

Ik bedoelde ook de Rolex wat betreft de papieren.

Groeten,

Noel.

Heb jij ook bij meerdere merken gewerkt en of AD´s?

Groeten,

Noel.

1 like

Imho uit praktische overwegingen konden ze nog beter de rest ook beter voorzien van lume. Net zoals oa z’n neefje t heeft

En waar moeten de grijze handelaren dan aan je Rolex komen :wink:

Ai, eerst alles lezen en dan pas zelf schrijven :blush:

1 like

Bij n grijze dealer kun je ook passen. Nog gezelliger Is om met een forumlid af te spreken die em heeft, op een forummeeting te komen, af te spreken op de Rikketik, etc etc

2 likes

I know.

:relaxed:

Elf.

1 like