Rolex AD verhaal

Op zich zit er wel iets in hoor, Een Nederlands geleverde klok is meer waard dan een import 888 ( hongkong ) klok bijv… en als je beetje je best doet is er ook bij de officiële Dealer een korting te halen, zeker op een niet hard lopende klok als de Seadweller… Ze liggen niet voor jan lul in de winkel en de sub met datum bijv niet…

1 like

Vond nog een interessant artikel over AD’s en grijze handel e.d.

Groeten
Rutger

1 like

De sub met datum hadden ze ook, kuch…

4 likes

Goed stuk. Het geeft aan wat we hier denk ik al dachten.

Elf.

1 like

Ik zei ook relatie opbouwen. Heb nog niet zoveel horloges gekocht dat ik bovenaan de lijst komt :stuck_out_tongue_winking_eye:.

En de BLNR is het wachten waard😉
Maar dat is persoonlijk en ik heb geen relaties die mooie horloges kado kan weggeven. Daar heeft @Mckip meer ervaring mee of speciale aanleg​:wink::wink:

Vraagje; is het niet zo dat een Rolex welke bij een AD is gekocht meer waard is dan een welke grijs is gekocht? Zeer waarschijnlijk ben ik dan toch bereid er meer voor te betalen.

Hangt er denk ik helemaal van af hoe “waarde” definieert

Enkel minder waard met landcode 888, garantiekaart wordt ingevuld door leverende AD…

Wat ik bedoel is dat ik, mocht ik een tweedehands Rolex kopen, het prettig zou vinden als deze bij een Nederlandse dealer is gekocht. Helemaal fijn zou zijn dat de verkoper de eerste eigenaar is en alles compleet en netjes ingevuld is met een orginele factuur erbij. (Volgens mij heet dat full set?)

Ik zou daar zeer waarschijnlijk graag wat extra voor betalen😀. Ik zit er overigens over te denken om ooit een Rolex nieuw of tweedehands te kopen vandaar mijn vraag…

Mijn beperking maar wat betekend landcode 888?

Dozenschuivers, meer niet

888 staat voor Hong Kong,
De landcode staat op de garantiekaart,
daaraan kun je zien waar deze is geleverd, Nederland is bijv 133 t/m 138.

Zie ook die site voor alle landcodes: http://www.oysterworld.de/client-codes.html

Bedankt voor de info. Weet je toevallig ook waarom enkel landcode 888 minder waard is?

Sorry, zie bovenstaand!:grin:

888 Hong Kong Bami klok, smokkelklok, btw/invoer gezeik klok,
Een klok van buiten de EU moet je altijd mee uitkijken.
Het beste koop je gewoon een NL geleverde klok of anders een EU klok.

Thanks! Geen Bamiriner dus…:grin:

1 like

Ik vind het eerder frappant hoe sommige mensen denken “gematst” te worden en de deal van hun leven maken. Ze geloven werkelijk alles…

Ik heb zelf inderdaad het idee dat ik er 9 van de 10 keer doorheen prik. Misschien ook door mijn interesses en vooronderzoek op internet…

Maar ik ben dan ook wel echt allergisch voor “alleen vandaag geldig” aanbiedingen van verkopers. Dan zoek ik uit principe de confrontatie op. Ik koop hem vandaag niet, maar vrijdag kom ik misschien terug en betaal ik geen cent meer dan je “alleen vandaag geldig” prijs. En anders loop ik naar de concurrent.

3 likes

Om nog even terug te komen GK watches beschouw ik als een grijze dealer, misschien heb ik het mis.
Maar deze zit er toch echt heel knap bij.
En nee ik heb er nog nooit 1 in een kroeg gevonden, of ontmoet.
Ik ben bang dat als je als bedrijf niet van 8-15% kan leven, je echt iets aan de kosten kant fout doet.
Als ik op zoek ben naar een horloge, (en dat ben ik) dan let ik niet op restwaarde, dit is emotie, ik koop het omdat ik het mooi vindt en wil hebben, niet om het weer te verkopen.
Ze gaan bij mij nooit meer de deur uit, of ik moet in diepe geldnood zitten.
Ik bewaar ze echt voor de volgende generatie.
Ieder moet doen waar hij een goed gevoel bij heeft, en iedereen mag wat verdienen, maar ik vindt dat het in het redelijke dient te blijven.
En ja ook ik heb bij AD’s leuke kortingen gehad, en leverde in 1 minuut 1-2k op.
Kan ik mee leven dan gun ik het ook de AD’s, maar de service… Ik zie hier geen meerwaarde.

Grtn Leen.

Waarom je vast blijft houden aan 8-15% is me een raadsel. Ik denk dat er maar heel weinig sectoren zijn waar zo weinig marge gepakt wordt.

1 like

Gemiddeld ligt volgens mij eerder rond de 30%