Rolex dilemma

Ik heb een eerste orde luxeprobleem. Ik wil graag een sportieve Rolex aanschaffen. Ik heb op het sportievere vlak al een Explorer (39mm) en een Speedmaster. Mijn polsen zijn niet al te breed/dik. Zodra ik gelegenheid heb ga ik ze allemaal passen, maar ik ben benieuwd of jullie specifieke meningen of voor- danwel nadelen zien aan één of meer van onderstaande horloges.
Ik ben geen duiker, maar zwemmen moet kunnen (kunnen ze allemaal). Complicaties geen prbleem , maar geen must. Het gaat in alle gevallen om de laatste modellen.

Dit zijn de contenders:

  1. Submariner No Date:


    Lekker clean, maar misschien te hoekig met die brede lugs? En wel erg veel in het wild te zien?

  2. Sea Dweller 4000


    Te dik? Draagt minder dan de Sub? Ik denk wel wat mooier vanwege de lugs en voor mijn gevoel ook een beetje de ‘über Sub’

  3. GMT II


    Beetje drukke bezel? Glimmende schakeltjes vind ik wel erg bling.

  4. BLNR


    Idem als boven. Blauw is wel gaaf, maar gaat het vervelen? Nog meer bling daardoor?

  5. Yachtmaster


    Mede door PCL’s ook teveel bling?

Ik heb geprobeerd mijn eigen bedenkingen erbij te zetten. Kiezen is best lastig, maar doe ik uiteraard uiteindelijk zelf. Maar ben benieuwd naar jullie ideeën.

1 like

Als ik het zo lees heb je de keuze min of meer al gemaakt? De SND heeft de minste “echte” minpunten toch? Of vind je het vervelend dat een horloge wat je in je bezit hebt vaker “in het wild” wordt gezien?

Zelf heb ik de 114060, heerlijk horloge wat altijd te dragen is.

  • De Seadweller is voor mijn pols (ook het formaat van een meisje van 6) te groot/dik.
  • Ik zou mijn 114060 in een heartbeat omruilen voor een BLNR, maarja… centjes he…
  • De Yachtmaster doet me niet zo veel
  • De zwarte GMT vind ik (omdat ik niet echt behoefte heb aan de GMT complicatie) dan weer niet interessant.

Dus als je voldoende cash beschikbaar hebt zou ik zeggen:

  1. BLNR
  2. SND
  3. GMT2
  4. Yachtmaster
  5. SeaDweller
2 likes

Is het weer vakantietijd, Tom? :wink:

2 likes

:joy:
Gelukkig. Ik heb een kleine ziekenhuisopname achter de rug en ben even minder mobiel. Kan ik me eindelijk eens eerst rustig oriënteren. Wel zo verstandig. Ben een heel lijstje aan het maken wat waar tekoop is en zo. Ik hoop deze week ergens te gaan kijken, passen en kopen.

2 likes

Het is dat je dit erbij vertelt, anders had ik morgen de hele zitten te F5-en naar je NA topic.

On topic; Echt een lastige keuze. Ik zou ook voor een BLNR gaan met als tweede keuze de SD, mits deze goed past.

1 like

Ik sta ook voor dezelfde dilemma zie post. Ervaringen gevraagd: rolex Submariner of Sea Dweller
Alleen heb ik maar twee kandidaten: sub date en sea dweller

Sub no date absolute stunner, alleen geen datum en dat mis ik toch.

Sea dweller geen cyclops, maar wel datum. Alleen moet ik het nog een keer passen

GMT black: hij is heel aanwezig door de drukke bezel en PCL. BLNR daarentegen is minder druk. Misschien komt het door het blauw. Hij straalt iets van chique uit en daarmee ook opvallend. Vervelen zal hij niet doen.

Yachtmaster daar heb ik het minste mee. Zal zeker minder opvallen dan de subs en gmt.
Mijn voorkeur: BLNR en dan sea dweller

Hoop dat ik je iets heb kunnen helpen.

1 like

:joy: Me too…

Ik vond dat ik met een SND nog nét weg kon komen. Prachtig horloge trouwens, was erg onder de indruk in het echt, zeker omdat ik de plaatjes altijd maar mehh vond.

2 likes

1.BLNR
2.SND
3.GMTII
4.SD
5.yachtmaster

Natuurlijk als een datum een noodzaak is dan komt de SND onderaan. Zalig luxe probleem en gaan passen uiteraard. Veel succes.

1 like

Weet iemand waarom een BLNR volgens de site van S&C retail 8250 kost en bij Filipucci nieuw 8500 en bij Steiner uit 2016 8100. Is die niet te krijgen nieuw of zo?

Wat lastiger ja. Volgens mij kun je ze echter wel voor retail krijgen

http://chronotrade.be/EN/Rolex-41/Rolex-Gmt-Master-II-116719-BLNR-273

Is dit mss iets? Zou nieuw zijn als ik het goed begrijp op de site.

Tsja, in Brussel en nog steeds boven retailprijs…

BLNR is erg gewild. Als je tegen retailprijs wil, kom je op de wachtlijst. Anders betaal je de premium.

Geduld en wachten op de GMT coke…

Van jouw lijstje:

SD
BLNR
Sub
GMT
YM (prachtig, zeker met donkerblauwe wijzerplaat, maar met de platina bezel moet je niet allergisch zijn voor krasjes volgens mij)

  1. Sub
    2.YM
    3.SD

Als je de 114060 te hoekig vindt, waarom dan niet een jong gebruikte oude SND (14060)? Dat lijkt nog beter aan te sluiten op je wensen.

Veel van ‘getest’, sommige zelfs meerdere malane, een komen en gaan… Voor mij easy op een rij te zetten, maar het blijft persoonlijk :grin:

  1. SD4K
  2. SND
  3. BLNR
  4. GMTII
  5. YM

Zou zelf voor de 114060 gaan. Vanaf daar makkelijk “upgraden” naar iets anders als hij niet bevalt. Daarbij is het de meest universeel draagbare Rolex vind ik.

BLNR op een mooie tweede plaats.

Omdat je al veel zwart in je collectie hebt zou ik voor wat kleur gaan.

Dus van wat jij hier laat zien de BLNR. Maar nog liever een Pepsi GMT.