Nope, dat hoeft geen probleem te. Enige reden zou kunnen zijn dat hij als gestolen gesignaleerd staat… Dan kan erom gevraagd worden. Normaliter wordt er uitsluitend om een afgestempelde garantiekaart gevraagd met geldige aankoopdatum.
De fabrieksgarantie heb je van Rolex, niet van S + C. Dus de factuur maakt niet uit.
Het is wel wat opmerkelijk dat iemand de factuur niet meer heeft van een 1 jaar oude Rolex.
Ik heb geen ervaring met Rolex garantie bij S&C, wel met Tudor en dat was een kwestie van het pasje laten zien.
De Rolex garantie bij doorverkoop of grijze verkoop schijnt discutabel te zijn. Of eigenlijk schijnt deze gewoon keihard te vervallen bij doorverkoop of grijze verkoop. Is pas nog een heel topic over geschreven.
Geen idee of het in de praktijk ook (al) zo is… Geen ervaring mee. Normaal gesproken zou de factuur niet perse nodig zijn voor zover ik weet.
Pas is genoeg.
Ja, dat vind ik ook. Maar als ik hem laat checken bij S+C zelf dan kan ik vrij zeker zijn dat het klopt toch?
Of doen ze daar niet aan?
Wat? Vervallen?
Dat zou ik niet durven zeggen, ik heb daar geen ervaring mee.
Maar je kan er altijd even een telefoontje aan wagen als je het serienummer hebt.
Kijk en huiver…
Precies, zonder aankoopbon kan je het schudden.
En als het gestolen is word het horloge ter plekke
ingenomen.
Lijkt mij een leuk idee van Rolex maar in de praktijk kansloos.
Naar mijn idee maakt de verkoper zich er gemakkelijk vanaf. Hij kan -of beter: had dit al moeten doen- vragen om een kopiefactuur bij S&C. Aangezien deze topklokken goed geregistreerd worden, moet dat geen enkel probleem zijn.
Ik heb regelmatig jonge rolexen verkocht zonder factuur. Gewoon geen zin dat mijn persoonlijke gegevens rond gaan zwerven
Volgens mij liggen er nog wat thuis
(Leuk om die prijsstijging te zien)
Ik snap het, ik streep m’n gegevens door en geef vervolgens de factuur erbij.
Maar als jij mij de factuur kan laten zien als ik een horloge van je koop, zou ik daar ook mee akkoord gaan en hoef ik de factuur er niet bij.
Echter als iemand helemaal geen factuur meer voorhanden heeft van een relatief duur horloge en eerste eigenaar is, vind ik dat wat vreemd. Alleen al voor de verzekering zou je de originele factuur bewaren lijkt me.
Nee, hij is de tweede eigenaar zegt ie.
Ik bel morgen Schaap + Citroen wel even.
Zouden zij ook meer weten over de Rolex garantie discussie?
Mijn ervaring met S en C is dat ze vrij weinig weten…
Ik heb wel ervaring met die garantie en het is gewoon een pasje laten zien met juiste aankoopdatum en stempel. Dan kan je niks gebeuren. Ook dat verhaal van dat filmpje betwijfel ik ten zeerste. Onuitvoerbaar! @Crownguard heeft daar al iets over gezegd in het bovengenoemde topic. Kort samengevat: “Onzin”
Ik moet zeggen dat ik me dat best kan voorstellen hoor, ik zou niet meer weten waar de facturen van bepaalde van mijn horloges liggen. niet iedereen is even georganiseerd in het leven
Het probleem is mogelijk al opgelost: ik denk te gaan voor een horloge dat toch allang geen garantie meer heeft!