Rolex geschroefde kroon *informatief*

Geweldig topic, hier nog wat foto’s die ik ooit heb bewaard



16 likes

Leuk om te weten,bedankt voor het grondige opzoekwerk

1 like

Mooi overzicht, let wel dat niet alles klopt. Kijk maar naar de kroon met twee stippen. Die is niet enkel voorbehouden aan witgoud zoals een ander overzicht in je post laat zien. Zo zijn er nog wat uitzonderingen in het mysterieuze landschap van Rolex.

Foto van Rolex:
image

2 likes

Het zal kunnen dat dit bij een bepaald jaar is veranderd, zoals rolex bijvoorbeeld nu rondom serial nummers gebruikt. Misschien iemand die hier meer over weet?

1 like

Indedaad, wat een geweldig informatief topic @rezzy
Ben benieuwd of iemand hier antwoord kan op geven.
Misschien @Crownguard

1 like

Hier, voor wie het leuk vind, nog de hele foto ipv de uitgeknipte van hierboven.

9 likes

Geweldig :+1:

1 like

Bedankt voor de leuke post, erg interessant! Heb je (omdat je wel iets van kronen lijkt te weten) misschien antwoord op mijn vraag over kronen op een Datejust? Hier staat mijn vraag

Dankje :slight_smile:

Nee, twinlock. 2 bolletjes

Of 1 :wink:

Voor mij één van de weinige mooie day dates, goede reden om hem weer eens te posten.

6 likes

Volgens mij is dit een nieuwe type kroon. Vind die kroontjes inschatten altijd erg moeilijk, met een hoop aftermarkt kroontjes.

Platinum, twinlock en tot 100 meter waterdicht. Best handig dat schemaatje hahaha.

Heb dit horloge ooit vast gehouden, enorm zwaar! Veel zwaarder dan de gouden versie.

Mooi mooi :smile:

2 likes

Ook kwetsbaarder, heb hem al een paar keer om gehad, maar denk niet dat het iets voor mij is.

1 like

Van dit soort info kun je toch niet genoeg krijgen! :nerd_face: :upside_down_face:

1 like

Erg interessant en leuk leesvoer. Dank. :+1:

Oh en @Triplock kom er maar in :laughing:

2 likes

:joy::joy::joy:

4 likes

image

1 like

Dat heb je wel nodig wanneer je door de waterglijbaan gaat…!

6 likes

Wow, super informatief. Dank voor je uitzoekwerk!