Rolex horloge uit 1970

Hallo ik vind dit een mooi horloge maar heb weinig verstand van waardes van horloges. Zou iemand mij kunnen vertellen welke prijs ik hiervoor het beste kan bieden?

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1219883351-rolex-datjust-1601-van-1970.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Wat een lelijke band.
Sowieso moet hierop een jubilee band op te zitten, anders zou ik het niet eens kopen en verder zoeken voor die vraagprijs.

Best pittig aan de prijs voor een dergelijk horloge van een particulier wat enkel is “nagekeken” (wat houdt dit in en is er een bon van?) zonder mooie band. De 1601 is prima te vinden bij een dealer voor vergelijkbare prijzen.

De kast is ook wel (lelijk) gepolijst. De geborstelde delen zijn niet zoals ze horen te zijn.

Bedankt voor de reacties. Lijkt me verstandig om verder te zoeken :slight_smile:

Ik weet niet of de kleur wijzerplaat een must was, maar dit is ook een hele mooie:

2 likes

1601’s zijn er wel te vinden voor rond deze prijs met Jubilee. Als je die los moet kopen, dan ben je ook nog wel wat kosten kwijt. Of je moet het een lelijke band vinden, maar dan mag de prijs ook wel lager.

De verkoper van deze Rolex is geen onbekende. Hij heeft heel veel verschillende accounts op MP. Maar je herkent zijn advertenties aan de achtergrond en het telefoonnummer. Hij wordt hier ook besproken:

En ik liep laatst ook weer tegen een opvallende van deze verkoper aan:

Ik heb deze ook langs zien komen en twijfelde door de datum. Deze is niet goed te zien maar ik kreeg direct twijfels. Vraag me niet waarom.

Dat is zeker ook een mooi horloge maar ik heb al een Longines met blauwe wijzerplaat😁 Ben ook niet van de goude modellen maar zoek eigenlijk iets wits/zilver. Toch bedankt voor het meedenken

1 like