Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Volgens mij kan het op RVS geen kwaad, maar ik zou het verre houden van messing en van je pakkingen. Dus niet de kast, hoe waterdicht ook, en geen veerpennen. Maar alle losse RVS delen lijken me geen probleem. Overigens zijn mijn spullen ook niet bijster kostbaar, dus kan ik betrekkelijk vrijblijvend wat experimenteren.

2 likes

Leuk projectje zeg. Hier hou ik van!!!
Succes en hou ons op de hoogte., ik ga het zeker volgen.

1 like

Hoe kan het dat die Rolex banden altijd zoveel rek gaan vertonen. Vind het niet echt van kwaliteit spreken zo.

Dit heeft met de constructie van de jubilee te maken. Helemaal in combinatie met gouden midden schakels, wat zachter is dan metaal. Rolex heeft door de jaren heen wat verbeteringen doorgevoerd, zoals solide midden schakels. Maar ook deze slijten en elke band gaat op ten duur rekken. Draag je bandje daarom strak en maak hem af en toe schoon. Dat vertraagd het slijtage proces aanzienlijk.

Rolex heeft wel vaker wat mindere kwaliteit onderdelen gemaakt. Zie de bakelite gmt, die werd terug geroepen. @AmsterdamVintageWatches heeft een leuke video gemaakt, over blunders bij Rolex.

5 likes

Dank voor deze oprechte info…vooral van die jubilee banden sta ik te kijken.

Hoi Chris, welkom op het forum!
Leuk dat je dit en er is nog iemand op het forum die dit doet, @Ronald doet dit ook meesterlijk.

Altijd leuk om dit soort topics te zien en mee te kijken. Dit is voor jou dan ook een heel erg leuk topic van bovengenoemde Rolex Jubilee restauratie

Veel plezier hier op het forum en succes met je project(en).

3 likes

Yes, dit topic heb ik gezien en met veel plezier gelezen. Ik waardeer het werk van @Ronald.
Dankjewel, hopelijk snel een oyster band restaureren. Nu deze jubilee en de eerste resultaten komen binnen een uurtje.

5 likes

Goed bezig Chris.

Ben benieuwd naar het resultaat!

3 likes

De kaas word duur gegeten hier.
:joy::joy:

2 likes

Eerste linkerhelft is af en wat een verbetering! Van rek op de band naar strak en elegant :sunglasses: Soms vindt je toch nog wat moois op Rikketik :yum:. Ben zeer tevreden over het resultaat.
Heb ondertussen ook de sluiting van zijn speling verholpen, die sluit weer perfect en zijn originele finishing teruggeven met het juiste schijfje.




41 likes

Jeetje, dat lijkt me n wereld van verschil. Chapeau!

Maareh… hoe is het verschil als je even beide kanten buigt? Nu zien we alleen de rek vd ouwe zijde, maar tov je herstelde.

2 likes

Als ik de band op tafel leg en de sluiting naar boven schuif, waardoor beide kanten naar beneden schuiven, is dit het resultaat.


41 likes

Top zeg, mooi werk!

1 like

Netjes hoor , nieuwe pennen doet wonderen voor een band.

Toch zou ik net wat meer tijd steken in afwerking.
Functioneel is hij weer prima , niks mis mee.
Maar het oog wil ook wat :smile:

De solide links wat vlak vijlen , en centerlinkjes ook.
Centerlinkjes polijsten en de solide brushen…
Kost veel tijd… maar levert prachtige looks op.


37 likes

Erg netjes! Schiet lekker op zo.

Kun je ook zo goochelen met een president bracelet? :yum:

1 like

Mooi resultaat Ronaldo! Wanneer de andere helft is gedaan, worden de midden schakels bling bling afgewerkt en de solide links met het zelfde schijfje dat Rolex ook gebruikt juist gesatineerd.

Echt weg polijsten en vijlen doe ik niet.

8 likes

Mooi resultaat hoor, chapeau :+1:

1 like

Dankjewel, helaas nog niet maar dit zeker op de planning.
De eerste vaardigheden heb ik al goed bestudeerd, maar het is een heel lastig proces.

3 likes

Ziet er al erg goed uit hoor!

1 like

Zo hey, rete strak man :+1:

1 like