Rolex-mod

Wij zijn het praktisch eens: alle nieuwe RR’s zijn aangepast naar persoonlijke wensen ( “af maken”), aldus een expert (ik dacht 99 %, soit!) . Mijn discussie topic was (is) : blijkbaar géén bezwaar tegen Rolls Royce Mods , maar bij Rolex Mods slaat bijna het gehele HF op tilt !
Dat vind ik vreemd.

De hele vergelijking gaat mank. RR biedt haar producten zo aan,… dus vanuit de fabriek.
Rolex mods, zijn een paar enthousiastelingen die ze achteraf aanpassen.
Het is niet eens Appels en peren vergelijken, want dat is allebei fruit.

Zie ook niet “bijna het gehele HF” op tilt slaan. Klinkt wel heel spannend natuurlijk.

Zelf heb ik er niks mee, vind het gewoon niet mooi. Als ik iets dergelijks zou willen dan is het zelf ook te regelen en zou het voor mij iig leuker/unieker maken.

3 likes

Eens, maar het verschilt ook wel qua merk.

Ik heb twee HD motoren die redelijk uniek zijn… zoals zoveel HD’s zijn ze gemod, origineel is echt zeldzaam.
Maar een BMW R 1200 GS zie ik bijna altijd volkomen origineel, mods zijn zeldzaam…
Rolex zou ik liever origineel hebben trouwens, maar mijn horlogesmaak is nog zwaar in ontwikkeling, dus wie weet ooit.

2 likes

Warning! Cross post!

Haha, wist niet dat er ook een rolex-mod topic was. Maar wat een heerlijke mod, ik zou het helemaal niet erg vinden als ik deze kon dragen :slight_smile:

(Plaatje van: https://www.time4diamonds.com/all-watches/rolex-black-gmt-master-ii-custom-pvd.html)

2 likes

Cool de Darth Vader!

2 likes

Wat Leuk. Een collega motor liefhebber.
Ik ben nog niet HD ready.
Maar heb wel, als vóór portaal, de Yamaha Bull Dog 1100.
En, niet onbelangrijk: mijn vrouw heeft de oude BMW touring R 80 RT !!
Samen Genieten.

p.s. zowel mijn Bull Dog als ook de BWM touring zijn “gemod” .
Of zijn het accessoires ??

1 like

Beste Bidle, bespeur ik hier enthousiasme voor een Rolex Mod ??
De Darth Vader … wél toegestaan als Mod.

En Blaken en Balr (e.d.) als Mod afkeuren ?

Merkwaardig.

1 like

Wanneer ben je HD ready?[quote=“Rene1, post:67, topic:135192”]
Of zijn het accessoires ??
[/quote]

Als je bij BMW alleen wat Wunderlich spul erop gooit zijn het accessoires. Worden voorvorken aangepast etc. dan is het tuning (of van twee motoren 1 maken), voor mij dan…

1 like

Beste RBK, (uitstekende vraag!),

Ik zal het uitleggen waarom ik (nu) nog niet HD ready ben.

Het is een keuze.

Daarom ben ik ook dit topic gestart: Rolex Mod.

Ik heb ongeveer 20 jaar geleden mijn eerste Rolex gekocht, sub 16610.
Waarschijnlijk herken je de situatie: dikke baan, dik salaris, dikke auto. dik vrijstaand huis enzovoorts.
Vanuit de toen al dwingende Marketing rond Rolex betekende het dat als je (zogenaamd materieel) succesvol was, dat daar ook een succesvol horloge bij hoorde. Die Marketing van Rolex ramde dat er destijds al in.
Ik was toen in de Stream niet veel wijzer dan de carriére jagers om mij heen en kocht toen óók maar zo’n ding. Je wilt er toch bij horen, of niet? (als je er niet bij hoort, word je afgemaakt). Het heeft ook met pronken te maken.

Nu, deze tijd ligt vér achter mij en eerlijk gezegd heb ik er nooit iets mee gehad (ik was mij toen al bewust van NEP, maar je kunt vanuit hier ook doelbewust en weloverwogen méé doen met de Stream, dat kan helpen namelijk).

Binnen kort sluit ik 60 af.
Dat wil ik compleet vrij en onbevangen doen.
Een HD bijvoorbeeld. Uiteraard, zoals @mr_brakke terecht gezegd: gemod. Je wil namelijk een échte HD, niet dezelfde als je buurman.
Of:
Een tweede ROLEX. Ik ben dus bezig met orienteren op de aanschaf van een tweede Rolex. Natuurlijk óók gemod.
Ik moet er toch niet aan denken dat ik voor mijzelf in deze buitengewone Levensfase een Rolex koop, die het halve Horloge Forum óók al in zijn bezit heeft.
Het is MIJN Rolex, niet jullie Rolex. Vandaar dat mijn Rolex Gemod wordt.

Dus ik ben nog niet helemaal HD ready. En ook nog niet helemaal Rolex ready.

Maar het komt Goed !

Dat exemplaar op de foto in je voorsteltopic?

Het is zonder kleuring.
Sommige mensen hebben met 16 jaar véél meer meegemaakt dan iemand van 66 jaar.

Dat is helemaal waar. En dan nog is iedereen uniek. Ik had van een ‘ouder’ persoon meer verwacht, dat de meningen van anderen hem minder interesseert. Maar dat lijkt in ons geval andersom te zijn ;). Ik ben benieuwd welke mod je koopt?

Een Bamford?

1 like

Je hebt best wel gelijk.
Zoals gezegd, ben mij nog aan het oriënteren (het is pas 2 januari).
Het gaat om een groot bedrag.
Kan ook een HD worden.

Een horloge heb je het hele jaar plezier van. Maar daar heb je er ook al een heleboel van.

Een Harley is toffer en gezien de leeftijd zou ik die eerst kopen. Daar nog van genieten zolang je dat nog kan. Die kan je altijd verkopen en dan de Rolex kopen :vulcan:

1 like

'k Vind de wijzers van de Seiko véél mooier! :grin:

1 like

Ik heb de vraag lang ingeslikt, maar stel hem nu toch maar: waarom zou je een klasse horloge dat op zich al perfect is, omtoveren tot iets dat doet denken aan een plastic Fortis Colors van 100 euro? Kortom, wat is de lol van zo’n mod? Ik wil niemand beledigen, maar ik snap het gewoon niet. :neutral_face:

Hohoho, zeker het driedubbele :sweat_smile:

1 like

Maar dan krijg je er wel 9 banden bij echt iets voor de uber FLIPPER

2 likes

Zonder al die extra banden dan… :grin:

2 likes

Dit topic is tijdelijk gesloten vanwege een groot aantal vlaggen vanuit de gebruikersgroep