Rolex Submariner

Te “blokkerig/hoekig” t.o.v. de elegantere lijnen van de 16610?

1 like

Waarom staan die lappen tekst er eigenlijk op?
Submariner : OK, prima

Daaronder de omrekentabel ft naar meter: handig?

Superlative chronometer officially certified(maar dan in hoofdletters) : ik hoor het Tell sell Mike zo roepen.

Zet die dingen effe lekker in het boekje denk ik dan.

Achja, ben nog niet onder de indruk van de schoonheid van dit icoon. Maar ik ben dan ook nog een horloge-broekie.

Daarom, er komt ooit een dag dat je hele andere eisen gaat stellen…be prepared :wink:

1 like

Hoezo?

2 likes

Kast is mooier, alleen jammer van de mindere band en sluiting…

En ondertussen op de achterklep van je Mercedes: CLA 180 D Kompressor 4Matic AMG

Over niets valt meer te twisten dan over smaak uiteraard…ieder zijn meug…

1 like

Is toch niet te vergelijken… kwa oppervlakte staat het toch veel rommeliger bij de Rolex dan bij een auto.

Horloges moet je altijd om de pols zien. De Submariner vind ik zowel op foto’s als in het echt geweldig. Misschien liggen de verwachtingen qua looks anders. Een AP RO 39mm is qua afwerking zo mooi verfijnd, dat zijn zaken die je bij een Submariner niet terug kan vinden. De Submariner is ook meer een toolwatch (zit echt niet aan het eind van het spectrum toolwatch, maar ik plaats 'm wel in die hoek). Dat is voor mij ook wel een stukje charme, je kunt het altijd en overal bij dragen en het voelt als een horloge dat wel iets kan hebben. Het ‘mooie’ is wellicht meer dat het design al 60+ jaar (min of meer) hetzelfde is.

1 like

:joy:

Waren ook ff Google plaatjes. Ik zit ook zelden op t water :ocean:

Sub sub blub blub…

Nee liever ik heb een MONSTER RROOOOAAaaarrrrrrrrrrrr!!:japanese_ogre:

1 like

Zo voelt het niet alleen vs de kast én het uurwerk van een AP ís dat ook zo.

over 15 jaar zijn de nieuwste ook vintage :yum:

En zo komt er daarna ook een dag dat je uiteindelijk door de ‘premium’-mythe heenprikt en beseft dat de zogenaamde meerwaarde van ‘premium’ in geen enkele verhouding staat tot de astronomische meerprijs.
Helaas bereikt niet iedereen deze staat van verlichting.:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ja absoluut! :slight_smile:

1 like

Deze staat van verlichting is gelukkig ook niet voor iedereen weggelegd… :wink:

2 likes

Gaat niets boven m’n 5513!

11 likes

En dan kom je uit bij Tag Heuer? Bijzonder.

5 likes

Hahaha inderdaad, want Tag doet niet aan gebakken lucht :joy::joy:

1 like

Heerlijk die merkenstrijd. :joy_cat:

@JackW @Bert1
Ook ik zondig natuurlijk wel eens. Ben ook maar een mens :slight_smile: Zo waren m’n eerste en ook m’n meest recente horloge een TAG Heuer.

Maar mijn gebrek aan zelfbeheersing neemt niet weg dat ‘premium’ per definitie gebakken lucht is.:wink:

1 like