Rolex Submariner

Ja. Ik merk ook geen verschil of ik nu in een Dacia rijdt of in een nieuwe BMW…
Gek.

1 like

Tijd voor een nieuwe bril…adresje nodig?

Premium = per definitie gebakken lucht? Laat me niet lachen, ojee te laat :smile:

1 like

Ja ik vind de Submariner net zo mooi. Heb 'm ook in bezit gehad maar uiteindelijk weggedaan omdat de kroon steeds honger had. Door het gewicht van de kast kantelde het horloge en vrat de kroon zich in m’n vel. Dat wordt in de media niet vermeld…

Nee, over vleesetende kronen hoor je opvallend weinig de laatste tijd :confused:

2 likes

Huh?? Het horloge kantelt???
Volgens mij ligt de Sub juist mooi stabiel op de pols, relatief laag…en het gewicht van de kast doet hem kantelen?? Op de kroonbeschermers na is die die toch symetrisch…die kroon laat hem echt niet kantelen hoor…

Sarcasmemeter staat uit ? :wink:

Uhm…:thinking:

Dit zou ook zeker niet op mijn kofferdeksel staan.
Op mijn Benzje stond helemaal niks op de kofferdeksel.

Ik zal m’n uitleg iets verduidelijken. Ik heb smalle polsen en heb een hekel aan strakke banden. Deze combi is funest voor een Submariner. Dus een relatief zwaar horloge dat door z’n eigen gewicht over het polsgewricht richting hand schuift met de grove kroon klaar voor de maaltijd. Snap je?

Hoezo heb je wel eens in een Dacia gereden dan ?

Ik heb ook geen dikke polsen, maar voor mij was het een van de meest comfortabele horloges die ik heb gehad. Prachtig ding vind ik, en bijzonder vaak draagbaar. Alleen weggedaan omdat ik er zoveel zie. Dat vond ik jammer, maar als je dat weinig kan schelen/als je je daar minder van aantrekt, dan een geweldig ding.

Nu een Explorer. Die vind ik nog fijner dragen en minder een ‘kijk mij eens’ imago hebben.

Grappig trouwens dat het horloge/het merk zoveel zurigheid oproept. Sommige mensen hebben issues denk ik.

3 likes

Enige vorm van sarcasme is mij geheel vreemd…

Mmm, een auto staat het merendeel van de tijd voor de deur z’n waarde te verliezen terwijl een horloge een sieraad is. Voor de tijd kijk je op je smartphone…

1 like

Kan me je beschrijving voorstellen…maar kan het niet matchen met realiteit…erg ver gezocht…
Grove kroon? Een Big pilot heeft een grove kroon…een Sub…neuh…

1 like

Maar dat ligt dan toch meer aan jou dan aan de sub? Dit probleem heb je dan waarschijnlijk bij 99 van de 100 horloges op stalen band.

Exact dit…!

Heb best lang getwijfeld, tussen een sub no date en een 114300. De smallere lugs en rustigere plaat hebben voor mij de doorslag gegeven om voor de 114300 te gaan. Ook het feit dat de sub een bekend horloge is onder niet horloge verzamelaars met de daaropvolgende reacties zoals “waarom zn duur horloge” " daar kan je ook een auto voor kopen" etc. Heeft me over de streep getrokken, en geen dag spijt van gehad. En aangezien ik graag mijn eerste rolex nieuw wilde kopen en zelf de stickers wou verwijderen, was de 114300 ook een stuk voordeliger. Maar een sub blijft een fantastiche klok.

5 likes

Daar zijn de meningen dan gelukkig over verdeeld :wink:

Nee dat niet, ik heb moeite met de ceramic inlay. Vind het te glimmend en soms niet af te lezen.