Rolex Submariner

Is dat zo gek dan?

Wat moet je dan op horloge forum? Hier zitten overwegend liefhebbers. Ik zou een auto forum zoeken en lekker dat klokkie van ā‚¬100 halen :slight_smile:

4 likes

Dit is wat ik bedoel (heb dit horloge bewust over mā€™n pols geschoven, gebeurt niet vanzelf). Mā€™n Datejust en SARB033, beiden met stalen band, zitten ook vrij los maar daar heb ik dit niet mee.

1 like

Misschien toch maar een stukje anti-slip onder de kast plakken dan :yum:

Hm, het nuttige met het aangename verenigen is natuurlijk ook mogelijk. Mijn Cactusje staat nauwelijks voor deur. Zojuist in een jaar tijd de 68.000 km aangetikt.

Ik wil er mee zeggen dat een dure, of bepaald merk, auto niet per se noodzakelijk of beter is om je comfortabel van A naar B te brengen.

Natuurlijk zijn er zijn puristen die zeggen dat bijvoorbeeld die AMG of dikke Audi Q8 nou net wel noodzakelijk is om zoveel kilometers te kunnen maken. Vaak is het toch: de mogelijkheid hebben (het geld) en dan toch voor een bepaalde smaak/stijl gaan. Soms zelfs tegen het comfortabele in, omdat spartaans, of een rare zithouding, nu eenmaal bij dit merk of type auto hoortā€¦ Maar wel stug volhouden hoor, dat het puur de kwaliteit is waar voor gekozen isā€¦

Bovenstaande gaat natuurlijk ook op voor horloges, smartphones, huizen, vul maar in.

Ergo, terug naar de Sub. We betalen dus niet meer het horloge, maar voor het sieraad wat horloge genoemd wordt en waarvan wij vinden dat er een bepaalde waarde aan mag hangen en wat ons een bepaalde eigenwaarde geeft. Niks mis mee overigens, maar af en toe wel eens goed in de spiegel kijken en te relativeren.

Functioneel gezien zijn de meest dure ā€œpremiumā€ horloges in de basis exact voor hetzelfde doel gemaakt als de plakmerken, namelijk het aangeven van de tijd. Net als autoā€™s, het brengen van A naar B.
.
Mijn horloge zal het overigens ook niet zijn, ik vindt de Sub nou niet zo bijzonder voor wat je er voor mag neertellen.

Mijn 2 centen.

4 likes

Dat is imo altijd goedā€¦

Zelfs deze 1680 niet?

5 likes

Moest ff zoeken maar hij komt echt over een paar jaarā€¦:wink:

1 like

Eens, maakt niet uit qua hoeveelheid en prijs.

Echter, ben ook Seiko duiker liefhebber en daarmee begonnen. Nog steeds overigens, maar inmiddels wel langzaamaan andere merken waaronder wat luxere. Gaat komen, trust meā€¦:wink:

1 like

Ben geen tuna fan dus Sumo all the way. Heb de oranje zelf.

Maar een mooie vintage turtle of 6105 zou ik zeker aanraden. Of een titanium Samuraiā€¦comfort en licht. Heerlijk.

1 like

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit in een Dacia heb gereden. Maar leuk om te lezen dat jij er zo enthousiast over bent!:wink:

En beviel de proefrit dan?
BMW nu verkocht en een tevreden Dacia rijder . :joy:

1 like

Toch niet boos omdat ie je Rolex niet mooi vindt? Beetje rare reactieā€¦

Mooie klok de Submariner maar voor mij persoonlijk te klein.

Als ik al een Rolex had zou ik mā€™n reet afvegen met de mening van een ander. Het ging me om zā€™n opmerking dat hij een horloge niet als sieraad ziet maar als een ding om de tijd af te lezen. En dat een klokje van ā‚¬100 dat net zo goed doet als een van ā‚¬8000. Dan vraag ik me persoonlijk af wat je op een horlogeforum doet. Maar zā€™n latere post was verhelderend.

3 likes

Je begint nu een beetje te raaskallenā€¦

Er kan niks kapot natuurlijkā€¦:wink: Beetje zoals de Honda Jazz die gemiddeld 3000km per jaar rijdtā€¦erg betrouwbaar 80km/uur rijden

Raaskallen, ik ?

Ik ben zelf vintage, maar heb liever mā€™n 2016 sub, dan zoā€™n oud ding om mā€™n pols. De enige ā€œvintageā€ klok die ik nog wel eens zou willen hebben is een speedy(311.30.42.30.01.005) zolang hij maar nieuw is. Ik heb al genoeg dingen die een vorige eigenaar/gebruiker hebben, en ik bedoel niet alleen mā€™n auto of huis :wink:

3 likes

In 1 woord?

Overpriced

helaas :bouquet:

Maarā€¦ je heb wel een icoon :sunglasses:
dat moet gezegd!

1 like