Rolex vs Omega

Aaah ik dacht dat het algemeen over Rolex vs Omega ging :grimacing:

Seamaster vs sub zou ik nog altijd de PO nemen, in ieder geval. Heb ooit zitten denken om mijn twee horloges om te ruilen voor een sub, maar het lukte me niet om afscheid te nemen.

1 like

Helemaal ok toch? De lol is wat mij betreft dat we allemaal een andere smaak hebben!
Wordt
Ook heel saai met allemaal dezelfde horloges anders…

1 like

Zo’n Rolex zou ik eerder vergelijken met een Mercedes…

En wat is dan de Omega? BMW?

1 like

Zoiets ja

1 like

Ik moet toch zeggen dat de Seamaster 300 toch een beter vergelijk is met de Sub…en nog best in de buurt komt ook!

MIscchien kan @SAT eens een side by side foto maken?

1 like

Design is super subjectief.

Hoe dichter je als merk bij veilige keuzes en bewezen design principes blijf des te groter de kans van slagen. Dat ervaar ik zelf als designer ook. Dat gezegd hebbende: Rolex en Omega hebben ooit een oermodel ontworpen. Door marketing en rijping (aanpassen design of zo laten) is het ene model meer overeind gebleven dan het andere. Dit is een factor die altijd meespeelt in onze gedachten. Maar… Kies gewoon lekker wat jij het mooiste vindt :slight_smile:

Dan de keuze:
Persoonlijk vind ik de helium escape valve bij Omega echt helemaal niks. Een moderne Rolex heeft niet echt karakter, maar zou in dit geval wel mijn keuze zijn.

2 likes

Precies. Weinig slechte keuzes om te maken. Moet ik net nog een dikke panerai en ik kan op horlogepensioen :joy:

1 like

In het verleden meerdere omega’s gehad maar dit is mijn uiteindelijke keus. (ook een 114060 gehad maar er gaat niks boven een klassieke 5 digit).

3 likes

Nee Kasper
Jij snapt er duidelijk niks van :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit of die in blauw is de enige die ik mooi vind. De rest van de Seamaster line-up vind ik niks aan.

1 like

Eens :+1:, de Seamaster 300 is een kanjer :ok_hand:

@WatchWalker heeft de Submariner (Hulk) en de Seamaster 300 (titanium/ blauwe versie) wel eens met elkaar vergeleken. Wellicht kan hij hier een link plaatsen van zijn topic

1 like
3 likes

Seamaster ooit als beater gekocht en daarom een van de laatste quartz. Maar is veel te mooi voor een beater. Iedere keer als ik hem gebruik om de tijd te zien, sta ik weer versteld. Wat een prachtig ding: !! Zelfs de tramrails werkt voor mij.
Rolex 14060 last of the best ook in de doos en vaak om de pols. Geeft echt een ander gevoel. Is ook dikker en draagt anders.

Ik hou ook van zeilen en motorboten, van Harley en Honda, heb een Maltezer en een herder, hou van Griekenland en Turkije, Mercedes en BMW…
Vergelijken is prima en loyaliteit naar een merk ook.

In dit geval vind ik het geen echt vergelijkbare horloges. Een winnaar aanwijzen is daarom niet goed mogelijk.
Wel heel leuk om de verschillende eigenschappen te lezen en wat meer van te begrijpen.

6 likes

Nee.

Ja en Invicta een Canta :joy:

1 like

Iets als appels met peren…

We kunnen niet allemaal klussen met onze Patek van 100.000 om de pols

2 likes

Rover