Rolex WTF'je van vandaag

hahahaha, tja dit verdient zeker een topic! prachtig

John Goldberger’s one-of-a-kind, white gold Rolex Daytona ref. 6265.

Ik ken het exemplaar. Dit soort uitzonderlijke dingen waaronder de lefty’s brengt die romantiek van het Rolex horlogehuis. Een ijzersterk bedrijf vanaf 1905 heeft in al die jaren heel wat bijzondere exemplaren geproduceerd.

afbeelding

1 like

Nee een 28 jarige student marketing toch?

Die Sub is echt wel mooi zo.

1 like

Rotor van een 324 is keramisch gelagerd en maakt meer lawaai, is juist een kenmerk van dit uurwerk. Sommige mensen ergeren zich dusdanig hieraan dat ze hem zelfs weg hebben gedaan. Waaronder een lid op dit forum.

3 likes

Tuurlijk,… nu ging het enkel om jouw Nautilus, welke overigens niet zo gelagerd is en niet meer over al die nieuwe modellen met dit caliber, die je in je handen hebt gehad. Daarbij is het 324 een basis uurwerk wat in veel modellen (Nautilus, Aquanaut, Calatrava, etc,) terugkomt inclusief complicaties.

Voor mij ben je iig geen expert, maar iemand die wel heel overtuigd is van zichzelf. Verder heb ik niks meer toe te voegen.

:+1:

1 like

haahaha waarom begin je er dan over als het niet in mijn nautilus zit, alsof ik elk PP uurwerk in mijn handen heb gehad met mijn oor tegen de kast? 335 s c zit in de 3800

Over expertise gesproken :crazy_face:

De datumschijf aanpassen is toch niet zo’n grote technische hobbel toch? Het enige wat er nodig is, is de schijf onder een andere hoek onder het stempel plaatsen voor een passende print.
Het is dat, of een wijzerplaat nemen met een op een juiste plaats gesneden venster.

Laat m maar. Het wordt nou toch weer welles / nietes.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, zeker hier.

1 like

Toch welkom terug.

3 likes

Een complete Rolex voor 90% namaken is tegenwoordig ook geen groot technisch hobbel meer, maar het gaat juist om de authenticiteit van de onderdelen. Dit wordt vast en zeker eerst goed onderzocht met een microscoop of de datumschijf wel origineel bedrukt is door Rolex.

Het klopt dat een Rolex naar een lefty om te bouwen is, maar niet zo simpel als hierboven wordt beweerd.
Het is een vreemd wereldje, maar originele afwijkingen bij vintage horloges zijn soms goud waard.

Wat een zeikerd :shushing_face::grimacing::v:

2 likes

Ja, en dat noemden ze daarna Yachtmaster. :+1:

Die onderste is nep

1 like

Pas op wat je zegt @Mark020. Jij stond niet bij het lijstje van genoemde experts… :joy::rofl::speak_no_evil:

Chips. Je hebt helemaal gelijk :slight_smile:

1 like

Hoi Mark, bedankt voor je bijdrage. De onderste was in 2004 geveild voor 100k en vond het plaatje op een geverifieerde website, maar na verdere research klopt het, dat dit exemplaar niet door Rolex gemaakt. Voor dit exemplaar hoef je geen expert te raadplegen, want na enig deskresearch zie je dat er genoeg over is geschreven. Bij de lefty’s is dit een ander verhaal en moeten er andere bronnen worden geraadpleegd, gezien dit vraagstuk niet met deskresearch valt op te lossen. :wink:

Mensen mogen sarcastisch doen en alles onder een vergrootglas leggen, maar wanneer ik zonder voorkennis standvastig dingen ga beweren wordt ik graag gecorrigeerd.

No worries :slight_smile:

US Marine ding is een fake :slight_smile:

1 like