Roma prestige

Wie kent dit merk ?

Er is op www nagenoeg niets te vinden hierover.
Terwijl het volgens mij ( ben leek )
Geen ramsj horloge is.

Die van mij is waterdicht tot 5 atm en dat zou voor een horloge uit die tijd byzonder zijn …heb ik me laten vertellen.
Cal: 2783.044.30 swiss made automaatje in goudkleur uitgevoerd.
Merk: ROMA, model: Prestige.

Frank

5 likes

Inderdaad krijg ik er ook niet veel uit, behalve deze;

1 like

Had ik nietgezien.
Die van mij is duidelijk nieuwer.
We wachten nog eens even af wat er nog meer opduikt.
Bedankt @Tiktikehv

En mooier :grin:

Ik vond dit nog, check de laatste reactie.

https://uhrforum.de/roma-geneve-hercules-t83554

2 likes

Verhaal is nog niet af.
Wordt wel duidelijker.
Dat geen ramsj is wordt ook duidelijk.
Ben d’r zowieso blij mee.
Heb hem al een jaar of 17 denk ik.

Mooi model. Wat zit er voor motortje in?

@Lexaf kun jij hier genoeg uit afleiden?
Check foto’s.

@HorlogeHalle Hier kan ik niets aan afleiden. Om te weten wat voor horlogewerk er in zit (kaliber) moet de kast open. Zo te zien heeft de horlogekast een klik/klem deksel. Met een (zak- of schil)mesje kun je het meestal gemakkelijk open wippen. Als je dat liever niet zelf doet kun je dat misschien laten doen bij een horlogemaker in de buurt… Je kunt dan misschien een close up foto maken van het uurwerk. en die hier posten. Vaak is er dan wel iemand hier op HF die het uurwerk voor je kan identificeren.

Meestal staat ergens op het uurwerk een typenummer gestempeld, met soms een vignetje van de uurwerkfabrikant er bij. De naam van de uurwerk fabrikant hoeft niet het zelfde te zijn als de merknaam op de wijzerplaat!. Vaak kun je dat kaliber nummer en vignet vinden onder het balanswiel.

1 like

Ik breng hem binnenkort weg voor servicebeurt in Zelhem.
Adres werd me aangeraden door @Tempus_Fugit.
Zal dan vragen om foto’s te maken.

Weet nog van vorige keer-tig jaar terug- dat het geen rotzooi. Was
Info volgt dus.
Heb jij een vermoeden?

1 like

Als het echt tegenvalt zit er misschien wel een penankertje in? Maar ik zie een serienummer. Ik zie Swiss. Vermoed dat er wel een fatsoenlijk uurwerkje inzit eigenlijk. Een AS of FE of zoiets. Ben benieuwd wat je te zien krijgt als het dekseltje er af gaat.
Oh wacht, als ik nog eens goed kijk naar je tekst en de wijzerplaat zie ik ook nog: automatic. Het wordt steeds leuker…

Surprise surprise :grin:
Nog even geduld!

Komt 'ie.

Wat vind je ervan @Lexaf?

5 likes

Ik vind het top! Prachtig uurwerk, en aan de foto’s te zien zeer professioneel behandeld. Daar ga je een mooi horloge aan hebben! Maar de vraag blijft: welk uurwerk (caliber nummer) was het nou? Je horlogemaker kan je dat vast wel vertellen.

2 likes

@HorlogeHalle en @Lexaf
Het lijkt mij een ETA 2783 automaat, zoals het ook op het achterdeksel staat (eerste deel “serienummer”) :innocent:

2 likes

Thank you!
En dat maakt het uiteindelijk dan toch ook een kwaliteitsklokje?

Jammer dat over dit merk zo weinig info te vinden is.
Of ga je me nu weer verrassen @Harpoen ?

:sunglasses:

1 like

Dat is m @Harpoen !
FF gecheckt bij Ranfft. Goed gezien van dat nummer op de achterdeksel.
@HorlogeHalle
Kwaliteits klokje dus. Maar dat bleek al uit de foto’s van de service beurt.
Het merk zegt mij ook niets.Altijd leuk zo’n mystery watch.
Nogmaals veel plezier er mee.

2 likes

Dankjewel , dat lukt wel.
Maar euhh als ik mijn post terugkijk dan staat het al 3 regels boven de eerste foto.
Alleen staat er geen ETA bij. :expressionless:

Door jouw vraag toch een leuk topicje geworden :+1::+1:

Nee, nou ja, een klein beetje dan:
Voluit is het “Roma of Switzerland”.
Ik was op de baay bezig een Roma of Switzerland (200 meter waterdicht!) binnen te hengelen, maar te duur helaas (+100 euri). Kwaliteit jazeker, geniet ervan :ok_hand:

1 like

Hoi,

Nieuw hier. Maar ik was even aan het surfen over roma horloges, Roma was een belgisch bedrijf dat in zwitserland horloges van goede kwaliteit liet maken, eigenaar was ROland MAddens. RO MA dus. Ik heb er twee, beide zijn 200m vol rvs modellen een manuele met een subseconde, een unitas 6380 en 1 automaat loopt op een eta 2783.


Mvg
Lode

7 likes