Rommelmarkt: Flut of mazzeltje?

Op een rommelmarkt in België kocht ik dit horloge. Ik heb nog weinig ‘echt’ verstand van horloges en zelfs van Zentra had ik nog nooit geoord. Maar goed…ik vond dit in een kistje en het sprak me aan. Met een beetje slingeren en na een klein tikje ging het lopen. Loopt nu 1,5 dag en nauwelijks iets achter. Na googelen blijkt het merk in ieder geval te bestaan en zelfs te kunnen bogen op enige historie en waardering. Ik kan de binnenkant niet laten zien, want ik heb nog nooit een horloge geopend en begin er ook maar niet aan. Vraag: is het de moeite waard om er een servicebeurt aan te wijden? En de ‘anno 2016’ nogal vreemde combinatie met dit bandje zo houden of iets met leer.? Dan komt er wel zo’n 100 euries bij. Graag reacties van kenners, al dan niet met een lichte teleurstelling


… Gr Henk

9 likes

Leuke vondst! Als hij goed op tijd loopt zou ik het lekker zo laten. Ander bandje erop en lekker ervan genieten!

Dankje; Ik kwam op HF intussen ook nog flink wat informatie en plaatjes tegen van Zentra. Leuke gevarieerde modellen, in ieder geval en met liefde gereviseerd. Op- aanmerkingen en tips blijven natuurlijk welkom…

Leuke vondst😉

Denk ook wel dat een lederen bandje mooier staat.
Veel plezier ermee!

Geinig dingetje. Die band snel wisselen voor een leren in ieder geval!

Zentra is een degelijk Duits merk. Een professionele servicebeurt lijkt me economisch niet rendabel maar als hij nu goed loopt gewoon lekker dragen.

Dankje! Misschien moet ik niet economisch denken en maar accepteren dat een hobby nu eenmaal geld kost…

Mooie Zentra. Beetje poetsen en dragen.
Wel een ander bandje inderdaad en dat hoeft echt geen 100 euro te kosten.

Dankje… Nee, maar MET een beurtje zit ik er wel aan…

Als het lekker loopt zou ik er geen beurtje aan wagen. Gewoon dragen, wel met een ander bandje.

Mooi vintage modelletje. Leuk horloge. Lekker gaan dragen als die goed loopt.

Een grote historie zelfs … ze leven nog voort in Elysee…

https://elysee-watches.com/

Een zilverkleurige Flexoflixo past natuurlijk niet bij de goudkleurige kast…

Moioi horloge hoor!!

Met een beurtje voor een automaat en een nieuwe leren band ga je er zelfs overheen :slight_smile: Leuke vondst!

Leuk ding.

NATO opzetten, flat white erbij, baard laten groeien… klaar :smiling_imp:

(of anders iig een nieuw bandje!)

Zentra!.. niets mis mee… 'k heb zelf ook een Zentra, met een Transistor uurwerkje… dat zijn wel batterijenvreters… maar elk jaar een nieuw knoopje erin… en ze kan weer een jaartje… na restauratie van dat horloge was het meteen mijn meest nauwkeurige niet-quartz horloge… :slight_smile:

Leuke vondts!
Ken er verder niks over maar altijd leuk.

Leuke 60’s Zentra, merk is een bekende en heeft horloges van zeer redelijke kwaliteit uitgebracht.

Helaas wordt het merk nauwelijks gespaard en daardoor is de waarde gering, ik zou er dus geen service aan laten geven zolang hij nog zo netjes loopt.