Rommelmarkt mazzeltje, Omega Seamaster maar hoe oud?

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik wat te melden had maar lees nog steeds mee :wink:

Ik kocht afgelopen weekend een mooie Oude Omega Seamaster op een rommelmarkt hier in de buurt.
Het is een handopwinder en de bodem is niet geschroefd.
Ben al best even aan het zoeken geweest op Google afbeeldingen e.d. Of ik precies dezelfde kon vinden om zo een idee te krijgen van de leeftijd en wat voor mooi uurwerk in de kast zitā€¦
Niks gevondenā€¦
Heb wel spullen om een schroefdeksel open te maken maar om nou zomaar een mes tussen het deksel te zetten om hem te openen vind ik net wat te eng.
Las ergens dat ze ergens vanaf 1960 zijn begonnen met schroefdeksels dus neem aan dat hij ouder is ?

Glas was behoorlijk gekrast en de flex band behoorlijk ranzig en naar mijn idee ook niet mooi.

Kocht op dezelfde markt een krasverwijder set van sonax waar ik wel wat aan dacht te hebben en ben dus aan de slag gegaan om het glaasje te polijsten.
In de set zat ook superfijn schuurpapier en aangezien ik al meer schuurpraktijken heb gezien hier op het forum heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en aan de gang gegaan.
Kast afgeplakt met tape ivm eventueel bladgoud verlies van de kastā€¦
In het glaasje kwam ik na bestuderen met een loupe ook heel klein het Omega tekentje tegen,erg leuk om te zien maar moeilijk op de foto te zetten.

Hier wat fotoā€™s :wink:


5 likes

2 likes

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Zo zie je maar weer dat met een paar kleine ingrepen,
zoā€™n vintage een bruikbare mooie toekomst tegemoet gaat.
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik vind die wijzerplaat prachtig! Mocht je er vanaf willen, pm me maar! Mits ie origineel is natuurlijk :wink:

Bedankt voor de reacties :wink:

Ik ga er vanuit dat hij origineel is gezien het Omega tekentje in het glas en de duidelijk zichtbare leeftijdā€¦maar helemaal zeker weet ik het nog niet :smile:
Zal eens langs Jan stins rijden binnenkort envragen of hij kan openen en wie weet bij origineel zijn gelijk een beurtjeā€¦
Moet er toch nog langs met mijn pontiacā€¦

Hij gaat voorlopig nog niet weg hoor! Ben er veels te blij mee :smile:

Mooi ding man!!

Zo te zien ook nog het originele kroontje.

Van harte!

Heel mooi en voor zover ik dat vanaf mijn telefoon kan beoordelen ook origineel. Prachtvondst!

Heel mooie vondst, proficiat!
Voor de exacte leeftijd moet het dekseltje er toch even af :wink:

Van harte! Zal ongeveer van rond 1955 zijn. Het kroontje lijkt op de Seamaster/DeVille kroontjes uit de 60er jaren. Wellicht een keer vervangen?..

Hier mijn automaatversie uit dezelfde periode: [URL=http://smg.photobucket.com/user/gerard1/media/Automaten/OmegaSeamasterAutomatic.jpg.html]

[/URL]

Oud beestje als hij zo rond 1955 zou zijn!
Hoop dat ik niemand tegen de schenen trapā€¦:wink:
Er staat geen Omega tekentje op de kroonā€¦

Erg mooi horloge Brutus!

1 like

Dat zou heel goed kunnen. Daar zijn ze pas mee begonnen vanaf 1960 (sommigen beweren '58/59, is niet helemaal zeker). Mooi hoor! Ik vind het Omega logo wat lomp of ligt dat aan schaduwwerking?

Leuk horloge. Tof dat je zoiets toch nog tegenkomt op een rommelmarktā€¦

Leuk om te horen dat de kroon zo hoort te zijn.
Het logo is misschien wat vertekend door de foto, zal mijn camera nog eens ter hand nemen en proberen er een foto van te schieten zonder schaduw :wink:
Kan even duren want ben nog aan het werk en het is donker eer ik thuis ben.

Hier een ander aanzicht :wink:

Lijkt me een vroege Seamaster, deze heeft de kleerhanger S die later wat ronder is gemaakt. Mijn exemplaar is van 1959 met gesigneerd glas en kroon met de ronde S.

Dat is ook een mooie :wink:

Leuk om te lezen dat er zoveel kleine detail verschillen zijn.

Morgen weer een rommelmarktā€¦ben benieuwd of daar weer wat te vinden is :slight_smile:

Super gaaf dat je er zo tegenaan loopt. Waar zit trouwens het omega teken in het glas? Je gaf al aan dat het op de foto niet te zien is, maar dan weet ik waar ik moet zoeken als ik zelf een zoā€™n Omega tegen kom.

Succes met de volgende rommelmarkt :smile:

Die moet precies in het midden staan, maar je kunt het alleen zien als je er schuin inkijkt.

Overigens moet je het zien als een aanvullend echtheidskenmerk en niet meer dan dat, je kunt er ook eentje in een replica zetten en het kan best zo zijn dat een super mooie originele Omega er geen heeft omdat deze een keer is vervangen (daar zou ik hem niet voor laten liggen). Ik heb vier Omegaā€™s op de rommelmarkt gevonden en tot nu toe had er geen eentje gesigneerd glasā€¦