Rommelmarktvondst - Cuijk 25-07

Het is al echt weer een eeuwigheid geleden dat ik een rommelmarktvondst topic heb gemaakt, ik doe het ook iets rustiger aan dus dat klopt ook wel. Maar goed, één van mijn dochters had kaartjes voor een museum in Venlo, en dan probeer ik daar altijd iets aan vast te knopen wat op de route ligt, in dit geval de Vrijmarkt in Cuijk (niet onverstandig omdat er veel openlucht markten zijn gecancelled vandaag). Veel rommel gezien, maar het was niet allemaal ellende. Soms moet je wel even door iets heen zien te kijken om er de mogelijkheden van te zien.

Royal, 7,50 euro
Untitled

Onbekend uurwerk, ik vermoedt iets Duits
Untitled

Plato E-11, 4 euro

FHF 96-4
Untitled

Pontiac Memomatic automaat, 7,50 euro
Untitled

ETA 2783
Untitled

Certina Certidate ref. 5302.197, 4 euro
Untitled

Certina 25-661
Untitled

Vuile kasten, gebroken glas, allemaal behoefte aan service. Het zijn helaas geen horloges die je zo om de pols kunt binden, maar goed dan had iemand anders ze al eerder meegenomen denk ik. Kortom, werk aan de winkel!

5 likes

De Royal doet me denken aan de Universal Geneve Polerouter.

Prima vondsten!

1 like

Mijn beste,

Leuk gescoord!! :+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

De Certina en Pontiac zijn prima vondsten! Ik denk dat je verrast zal zijn hoe goed de Pontiac eruit ziet nadat de goldplated kast een beetje gepoetst is en een nieuw glas geplaatst.

Het uurwerk in de Royal is niet Duits maar Zwitsers. Hier is de mijne in een Onsa die ik recent heb opgeknapt. FHF 72.

3 likes

Mooie vondsten, vooral die Pontiac!

Prachtige aanwinsten, en werk !!

Leuke vondsten met behoorlijk werk, vooral die Certina, maar oh jee die kast is niet vuil maar aangevreten (hoe ga je dat oplossen?) en missende secondenwijzer (dat zal wel lukken) :open_mouth:

Certina’s neem ik altijd mee, al was het maar voor de onderdelen…

1 like

Leuke vondsten!

Ik stond gisteren om 7 uur op een geheel lege markt waar het eigenlijk rommelmarkt zou zijn…
Nergens kunnen lezen dat het niet door zou gaan dus was wel even wtf momentje :smile:

Maar goed ook, ik hoorde dat er, ik meen in Rotterdam, iemand gewond was geraakt door een losgevlogen paal van een marktkraam…

[quote=“gschoots, post:1, topic:47500”]
Kortom, werk aan de winkel!
[/quote] Met wat liefde van jou komt het vast goed met deze ruwe diamanten :thumbsup:

Maar goed ook, ik hoorde dat er, ik meen in Rotterdam, iemand gewond was geraakt door een losgevlogen paal van een marktkraam…

Dan heeft ie nog geluk gehad, hij had daar tijdens z’n zoektocht
ook bestormd kunnen worden door "de schicht van het HF"
en een 4 tal dochters.

ja dokter ik wilde net een aankoop doen… een Certina Argonaut…,
en vanaf dat moment weet ik echt niks meer

:smile:

2 likes

Hahahaha :slight_smile: