Rommelmarktvondsten

"ROMMEL"markt??? :open_mouth:

Dank voor deze uitgebreide toelichting, leuk dat je ook een indicatie geeft van wat je er voor betaald hebt. Dat is bij de rommelmarkt vondsten mooi om te weten om een beetje in te kunnen schatten of men over een reële prijs onderhandelt of niet.

Bij een buit van deze omvang begin ik een beetje te begrijpen waar je nickname vandaan komt… :slight_smile:

1 like

Als je die Pontiac kwijt wil dan weet je me te vinden… Zeker in combinatie met die band.

Super gaaf vooral die Omega :grinning:

@dialstatic
Verrek, die lelijke aap van jou heeft z’n joint aan mijn lieve kameel verpatst :open_mouth:

Sorry, off-topic maar kon het niet laten :smiley:

3 likes

Mooie score! Voor die Clipper is gaaf :ok_hand:

1 like

Allemaal heel erg fijne klokjes maar die clipper steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Wat een mooi ding zeg!

1 like

Mooie vondsten! Die Chrono is leuk :slight_smile: !
Was dit weekend op de markt in Rotterdam (Blaak) en zag daar nog een Eternamatic en een Chrono met vermoedelijk Landeron uurwerk, achteraf wat spijt dat ik deze heb laten liggen (de beste man vroeg er € 125,00 voor) Het horloge heeft grote overeenkomsten met een Titus Chronograph… Ach… weer een goede reden om er weer is op uit te trekken!

Die aap verdient een eigen Instagram account!

4 likes

Ongelooflijk, wat een vondsten! Kan bijna niet geloven dat je dit allemaal op de "rommel"markt hebt gevonden.

Wat een geweldige bofkont met zo’n aankoop.

Erg jammer dat die niet loopt maar die gaat naar de horlogemaker want verdiend zeker een 2e leven, voor zijn leeftijd in erg goede staat.

1 like

Nee was echt een rommelmarkt maar natuurlijk geen kleintje met 10 kramen in een sporthal.

De Clipper is erg mooi dat ben ik met je eens, helaas is veer gebroken dus moet hij eerst langs de horlogedokter.

Gefeliciteerd! Ik sta hier wel een beetje paf van!

Wij zeggen allemaal hoe komt hij eraan, maar nemen niet de moeite om : A. Om 04.00 op te staan en B. Om nog eens 500km te rijden.
Dus ik ben wel jaloers maar het is je van harte gegund, je doet er moeite genoeg voor.
Er zitten prachtige exemplaren tussen.

1 like

@rien66 Sta helaas niet zelden op dergelijke tijdstippen op. Kleine kinderen gunnen je niet veel nachtrust… :scream: :wink: Maar 500km rijden om hopelijk een paar horloges te vinden op een rommelmarkt of misschien wel helemaal niets; nee dat gaat me idd wat ver. Dus zeker verdiend, deze mooie buit!

Het is met dit zoals de hele horlogehobby, als ik het niet leuk zou vinden dan had ik het ook zeker niet gedaan maar dit soort dagen maken het de moeite waard plus ik kan weer eens een hele dag met mijn vader op pad wat gezien mijn drukke leven te weinig voorkomt.

3 likes

:+1:

En dat is altijd goed. Quality time met je vader is iets was je zeker moet koesteren, voor je het weet kan het niet meer. En wat is er mooier om dan samen zulke prachtige toppers te scoren.

1 like

De volgende volstrekt onredelijke dwanggedachte komt steeds bovendrijven:

“Ik koop NOOIT meer vintage, want ze vragen veel te veel geld” :grimacing:

Wat ik me ook steeds bedenk: De verkoper op de rommelmarkt staat daar zo (ook) zo vroeg om daar wat aan over te houden. Hij heeft het dus nog goedkoper ingekocht! (Tuurlijk, mogelijk als onderdeel van een grote partij, of van een inboedel). Waarom lukt mij dat niet?

Gekkehuus geef het al aan, dit lukt echt niet elke keer. Heel moeilijk om te herhalen, je moet geluk hebben. Wat je dan wel weer hebt afgedwongen door vroeg op te staan, om in voetballogica te spreken.

1 like