Rommelmarktvondsten

De duivel en de grote hoop? Nee zeg, zonder gekheid: wat een spectaculaire vondsten. Zeer ongebruikelijk voor een rommelmarkt. Proficiat!
Komen er nog vervolg verslagen, beschrijvingen van enkele van deze mooie klokjes? De Lemania is om te smullen. Loopt het allemaal nog? of in ieder geval, weer aan de praat te krijgen? Daar ben je voorlopig dan weer even lekker mee van de straat af! Succes met opknappen / repareren / restaureren. Blijf zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Jeetje wat een mooie aanwinsten! Lopend krijgen zal voor jou ook geen probleem zijn. Top!

Mooie vondsten hoor! Hier vandaag alleen deze ruhla gevonden.

4 likes

@dins1 Nou ja, ‘alleen’… fraai ding, ook!

Pfoee, met dit soort posts komt bij mij de drang om ook zelf vaker/meer op zoek te gaan echt wel heel erg boven…

Zitten wat mooie horloges tussen zeg!

Ja ik ben ook enorm verrast door deze buit. Ik ben op dezelfde rommelmarkt geweest vorig jaar en toen kwam ik thuis met een Seiko lcd en aangezien het toch 500km rijden is was dat uitermate teleurstellend. Mijn vader en ik hadden van te voren dan ook gezegd dat indien het weer niets zou zijn wij hier volgend jaar ook niet meer heen zouden gaan. Om 04.00 opstaan op zaterdagmorgen en 500 km rijden is niet erg maar wel als je met lege handen thuis komt.

Zonder enige verwachting aangereden en na 5 minuten al 2 Lemania handwinders,slechte wijzerplaten maar prachtige uurwerken en aangezien je ze niet veel tegenkomt voor degene die ze verzamelen toch mooi als opknapper of voor de onderdelen.
Weer 15 minuten later de Clipper en de Richard en zo ging het maar door, ook toen het al heel druk was en ik er dus vanuit ging dat meeste al weg was pikte ik toch nog een bijna mint Pontiac met NSA band op voor €26 en een Junghans automaat voor €10 dus het was van begin tot einde echt top.

Het meeste loopt nog, de Clipper moet een nieuwe veer hebben en de meeste zullen servicebeurt moeten krijgen behalve waarschijnlijk de Lemania Chronograaf en de Zenith (bumper automaat kaliber 133.8) want die kocht ik bij een man die zelf ook verzamelde en handelde in horloges en die hadden volgens hem beide recent een servicebeurt gehad.

Wat betreft de prijzen, dat verschilde per horloges,de Zenith en Lemania chrono kocht ik bij een handelaar/verzamelaar dus die wist de prijzen ook wel maar heb ze na lang onderhandelen toch voor een voor mij acceptabele prijs kunnen kopen. De 14K gouden Omega was ook niet goedkoop maar dat is ook logisch en ook de Omega Seamaster automatic was geen spotprijs maar €220 voor zo’n prachtige Seamaster is prima te doen.

De overige horloges waren wel relatief goedkoop, de art deco niet goedlopend voor €50, de Clipper en Richard €150, Omega dames €25 , Omega dames quartz nieuwstaat in doosje €45, nog een Seamaster quartz €50. Omdat het quartz is weet ik niet of hij loopt,moet er nog een batterij in doen dus dat is altijd een gok,zelfde met de Eterna Sonic.

De Omega Seamaster voeg ik toe aan mijn verzameling, de rest zal na eventuele herstelwerkzaamheden een nieuwe eigenaar krijgen.

Voor de liefhebbers nog wat meer beeldmateriaal :

3 likes

Echt een mooie vangst! Ik ving weer bot vandaag op de vlooienmarkt: een Lucerne digital, een Casio anadigi met losse wijzer, en een stonede aap.

3 likes

De aap is top, zo kijk ik ook na een avondje stappen :smile:

2 likes

@TagEd Nee is zeker een mooi ding, voor 10 euro ben ik er ook blij mee, zeker omdat hij er nog zo goed uit ziet. Wel loopt hij wat te snel, weet iemand of dit makkelijk op te lossen is? En hoe ik hem dan open moet maken?

Zo! Dat zijn de betere vondsten :wink:

Mooie aanwinsten. Ik dacht zelf dat je bij iemand een doosje horloges had gescoord voor een habbekrats… :wink:

Mijn persoonlijke favoriet is de Clipper triple date, zoiets zoek ik nog.

"ROMMEL"markt??? :open_mouth:

Dank voor deze uitgebreide toelichting, leuk dat je ook een indicatie geeft van wat je er voor betaald hebt. Dat is bij de rommelmarkt vondsten mooi om te weten om een beetje in te kunnen schatten of men over een reële prijs onderhandelt of niet.

Bij een buit van deze omvang begin ik een beetje te begrijpen waar je nickname vandaan komt… :slight_smile:

1 like

Als je die Pontiac kwijt wil dan weet je me te vinden… Zeker in combinatie met die band.

Super gaaf vooral die Omega :grinning:

@dialstatic
Verrek, die lelijke aap van jou heeft z’n joint aan mijn lieve kameel verpatst :open_mouth:

Sorry, off-topic maar kon het niet laten :smiley:

3 likes

Mooie score! Voor die Clipper is gaaf :ok_hand:

1 like

Allemaal heel erg fijne klokjes maar die clipper steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Wat een mooi ding zeg!

1 like

Mooie vondsten! Die Chrono is leuk :slight_smile: !
Was dit weekend op de markt in Rotterdam (Blaak) en zag daar nog een Eternamatic en een Chrono met vermoedelijk Landeron uurwerk, achteraf wat spijt dat ik deze heb laten liggen (de beste man vroeg er € 125,00 voor) Het horloge heeft grote overeenkomsten met een Titus Chronograph… Ach… weer een goede reden om er weer is op uit te trekken!

Die aap verdient een eigen Instagram account!

4 likes