Ruilen ja of nee, Speedy Moonphase tegen 16610

Hi all,
Graag jullie advies.
Ik heb een hele mooie speedmaster moonphase van nog geen twee jaar oud.
Ik overweeg om hem te ruilen tegen een Rolex Submariner 16610 uit 2000. Geen onderhoudshistorie bekend. Wel compleet.

Zou ik dat doen? Wat zou ik bijbetalen?
Ik twijfel erg, want het is een erg mooie klok. Maar een Rolex… Ook leuk om eens te hebben.


Hoor graag.
Gr Robin

1 like

Ik zeg doen!

Je hebt al een aantal omega’s

Hij zegt dat ik 1200 moet bijbetalen… Vind dat heel veel.

Submariners zie je overal. Als je iemand met zo een omega ziet, weet je dat het een WIS is

3 likes

Dat is inderdaad wel wat aan de forse kant.

Chrono 24 gemiddelde
Speedmaster Moonphase full set rond de €3400 op staal, en niet leer.
De Submariner zit als full set op de €4400

Als je echt wil maximaal €1000 bijbetalen zou reëel zijn denk ik, toch 200 in de pocket.

1 like

Bij inruil krijg je altijd minder terug voor je horloge dan bij verkoop IMHO. En een Rolex heeft iets speciaals waarvoor je extra betaalt. Ik vind het bij te betalen bedrag redelijk, maar of je het wilt doen is aan jou natuurlijk. Zoals je zegt een Rolex (en zeker een Submariner) is leuk om eens te hebben. Ik zeg doen!

1 like

Oei, wat een dilemma.

Maar het is een Rolex Submariner, dus ik zou het toch doen.

Probeer, zoals GrandPuba al voorstelt, wat van de prijs af te praten.

En bedenk dat als je het niet doet of het niet door gaat, je toch een Omega Speedmaster moonphase hebt. Je kunt eigenlijk niet verliezen.

2 likes

Helemaal eens!

Als ik zo jouw Omega zie , vind ik dat een erg fraai horloge…

Ik neem even aan dat je deze zelf ( nieuw? ) hebt gekocht en weet wat er wel of niet mee is gebeurd.

Dat de Rolex trekt snap ik , maar het blijft veel geld om zo even bij te leggen , en dan moet je maar weer afwachten wat je terug krijgt…
Zit je straks weer met ’ de rotzooi van een ander ’ , even kort door de bocht… 13 jaar ouder… Jaja…,., ’ karakter ja’ …:wink:

Je zegt het zelf ; Ik heb een hele mooie Speedmaster.

Al lees ik dat je er meer hebt?..

Ach ja… Rolex… Vind je Omega gedistingeerder , nu zo even er tegen afgezet…

Veel wijsheid.:wink:

2 likes

Je geeft aan dat je erg twijfelt. Ik zeg altijd: bij grote twijfel niet doen. Het voelt blijkbaar niet goed genoeg en dan kun je alleen maar spijt hebben. Als je over een half jaar nou denkt; had ik maar een Sub om mijn pols ipv deze Omega vandaag, kun je altijd nog doorpakken. :wink:

1 like

Ik begrijp je gevoel. Ik heb diezelfde moonwatch op stalen band. Echter al meer dan een jaar niet gedragen door de aankoop van mijn submariner.
Ik ruil de mijne binnenkort in op een rolex, omdat die minder afschrijft.

1 like

Doen !!

Goede deal.
En zo’n Rolex ben je sneller kwijt voor een goede prijs dan een Omega… ! Mocht het toch niet bevallen… :*-)

1 like

Lijkt me slimmer om het wel te doen en als de Sub je niet bevalt (wat mij sterk lijkt) dan verkoop je 'm (hij is dan vast alweer meer waard, zo gaat dat bij Rolex) en koop je een andere klok terug. Ik zou dan geen Omega nemen want dat is het imo net niet, maar smaken verschillen :wink:

1 like

Ik zou dit werkelijk nooit doen. Rolex zie je overal, persoonlijk vind ik het een submariner alleen mooi als vintage, nog met matte plaat. Deze omega is heel bijzonder en interessant. Slechte ruil vind ik, maar de enige die kan beslissen of de ruil verstandig is ben je zelf.

3 likes

Mooi om te zien dat hier al mijn overwegingen in jullie meningen terug komen…
Omega bijzondere klik tov de wat algemeen voorkomende sub… Maar wel een Rolex. Courant model, waardevast.
Ik zou hem wel in het echt willen zien.

Ga de rolex ergens passen, of spreek onder voorbehoud van de ‘klik’ af met de verkoper.

Wie weet brengt het wijsheid

2 likes

Ja dit ga ik doen.
Spannend.

Ga ervoor!

Ontdekken of het horloge naar je ‘knipoogt’ is imo het belangrijkste. Op een plaatje of bij iemand anders om de pols kan een klok er nog zo mooi en uitnodigend uitzien, hij jouw gevoel erbij is dat is wat telt!