Ruilen ja of nee, Speedy Moonphase tegen 16610

Oei wat een dilemma. Zou het zo snel niet weten. Zou eerst de Rolex vast willen houden en om willen doen. Ter plekke over bijbetaling onderhandelen. Hoe moeilijk dat voor sommige ook is terwijl je iemand recht aankijkt.

Achteraf wordt dat meestal toch wel gewaardeerd.

Succes!

Een Rolex van 15 jaar oud waarvan de onderhoudshistorie niet bekend is kan zomaar een service beurt
bij komen .
Zou je het dan noch doen ?

NEE! Zou lekker de omega houden!

Wat kost een servicebeurt?

Ruil jij je perfecte auto ook in voor een oude Mercedes (zonder bekende onderhoudshistorie), omdat er Mercedes op staat? Ik denk van niet. En daarmee heb je meteen mijn antwoord.

3 likes

Ik wel hoorā€¦ Blindā€¦

9 likes

Wat mij betreft ook de perfecte vergelijking, Omega vs Rolex!

Robin, als de Sub netjes loopt is er geen service nodig, er is geen degelijker uurwerk dan een Rolex uurwerk! :wink:

Ik kan er een lang en complex verhaal van maken, maar het komt neer op het feit dat ik het allebei topklokken vind, maar de ruil niet aan zou gaan omdat ik toch (iets) liever de Speedy zou hebben. Kun je ook die ā‚¬1200 lekker in de pocket houden (maar dat vind ik van secundair belang).

No way, deze heeft een andere klasse, in mijn nederige opinie een vee betere! :heart_eyes:

Ikzelf heb een speedmaster die ik regelmatig aan heb, en een rolex (wel geen sub) die altijd in de kast ligt.

Ik denkt dat wij ons moeilijk kunnen uitspreken waar jij je best bij voelt. Als je de klik hebt, doen zou ik zeggen.
Als je twijfelt, niet doen.

Een servicebeurt voor de Rolex, gewoon om zeker te zijn, kost meen ik 600. Als je dat bedrag in mindering brengt op de bijbetaling dan zit je volgens mij hartstikke safe. En als het niet nodig blijkt te zijn heb je een scherpe deal.

Ik wil toevallig ook nog een Rolex en Speedmaster om mijn verzameling af te maken. Maar ik zal NOOIT een mooie Speedmaster weg doen voor een Rolex.
Rolex is misschien iets waardevaster maar een Speedmaster is voor mij minstens even interessant.

Zou ik meerdere Speedmasters hebben dan zou ik er wel eentje willen ruilen voor een Rolex, maar dan wel een Rolex waarvan de afkomst 100% veilig is. Maar daar ga ik in dit geval ook vanuit.

1 like

Mijn gevoel bij deze man is wat minderā€¦ Hij geeft aan dat ze het bij W&V hebben open gemaakt en geadviseerd om geen beurt uit te voeren. Als ik vraag of hij bewijs daarvoor heeft, gaat hij er niet op in.
Daarnaast stelde ik voor om te ontmoeten om horloges te vergelijken. Kreeg ik een vrij korte reactie dat hij niet kon. En dat ik maar moest reageren als ik serieus geĆÆnteresseerd was.

Pffā€¦moeizaam.

Ik denk dat ik het hier op het forum eens inventariseer.

Als je het niet vertrouwd zou ik het niet doen, klinkt niet heel erg alsof hij echt wil ruilen.

Ik merk als ik horloges koop/verkoop buiten het forum wel vaker, dat er wat minder interesse is om te buurten en te lullen over horloges. Het forum zelf vinden ze ook een minder idee, hebben ze geen behoefte aan. Niet iedereen begrijpt dat wij het contact ook geslaagd vinden als de koop niet doorgaat, maar dat we een tijd over horloges hebben gepraat, en de verzameling hebben bekeken.

1 like

Op Engelstalige fora zeggen ze dan ā€˜buy the sellerā€™. Als het nu al moeizaam gaat ā€¦

2 likes

preciesā€¦

verkoop dan zelf je omega en zoek een rolex uit waar je 100% achter staat

Zoā€™n mooie Speedmaster inruilen voor een dertien in een dozijn Rolex Sub? Ik zou het nooit doen.
Het mag dan financieel misschien verstandiger zijn, maar daar koop je toch geen horloge voor? Dan kun je ook wel in vastgoed gaan investeren ofzo.

Maar dat is mijn bescheiden mening, doe vooral waar je je goed bij voelt. :sunglasses:

2 likes

Het gaat er uiteraard om of jij de Sub liever om je pols hebt dan (zoā€™n drukke) Omega.

Als dit het geval is dan gewoon afspreken met de verkoper en de ruil doen (mits de Sub uiteraard in de staat is waarvan de verkoper zegt dat ie is).

Dat verkoper geen zin heeft in eerst vergelijken en meer van dat gemier snap ik wel, een Sub is een Subā€¦:wink:

Nouā€¦

Op zoā€™n niveau mag je toch wel eens goed kijken hoe & watā€¦

De ene is ā€˜frisserā€™ dan de andereā€¦,

Als het zoā€™n wereldruil zou zijn had die vent die Rolex gehoudenā€¦

Die vent hoort er m.i een middag voor uit te trekkenā€¦

Maar mij klinkt het al te wazigā€¦
Opengemaaktā€¦? Straks zit jij met een of ander frummelding en hij met een frisse (eerlijke) jonge Omegaā€¦

Kijk liever eens verderā€¦ Tot je echt een mooie complete tegenkomtā€¦ Dat hij dan wat ouder is kan dan zijn charme hebbenā€¦ Maar dit klinkt zo ā€™ knoeierigā€™ allemaalā€¦

2 likes