Ruilen ja of nee, Speedy Moonphase tegen 16610

Tweedehands Rolexen vormen een mijnenveld waar ik zelf niet zo gauw in zou willen stappen. Die Speedy MP is een liefhebbershorloge, waar je je occasiondealer of makelaar niet snel mee zult zien lopen.

Als het niet goed voelt - lekker laten gaan. En eerst nog een paar weekjes over slapen.

2 likes

Dat gedoe over afschrijving en restwaarde hier altijdā€¦
Koop wat je mooi vindt, volg je hart!

1 like

Aan je advertentie te zien, heb je een besluit genomen. Ik vind een explorer 2 een betere keuze.

Ja, die heb ik een keer in het echt gezien. Heel mooi. Dat was een met een groene wijzerplaat.

Een explorer 2 met groene wijzerplaat? Aan mij volkomen onbekend. :astonished:

Ik begin nu ook te twijfelen. Ik zag hem een paar jaar geleden als occasion bij Ace & Spyer. Niet de minste.
Althans, ik dacht dat het een Explorer wasā€¦

Ik heb een sub en een speedmaster. En als ik zou moeten kiezen zou ik voor de sub gaan. Het lijkt me dus op zich een goede ruildeal.

Ik zou alleen afhaken na zulke reacties van degene die de submariner in bezit heeft. Het spreekt niet van vertrouwen dat iemand geen tijd heeft om af te spreken zodat je het horloge kan zien en dat er ook geen service history bekend is.

Er zijn zoveel subs, je komt wel een keer een andere tegen. Mocht je echt een sub willen, kan je ook je speedmaster zelf verkopen en dan bij iemand waar je een beter gevoel bij hebt een sub kopen.

Ik zou deze in ieder geval overslaan.

1 like

Helemaal mee eens, als je dan toch zo graag wil dan eerst de Speedy verkopen.
En dan lekker op zoek naar de voor jou juiste Sub.
Veel wijsheid !

Misschien zag je deze:

Dit is een Submariner.

Nee, hij had dezelfde gepolijste ring als de Explorer. Dus naar buiten toe gedaan. Maar ik ben niet zeker van de rest. Ring was Explorer type. En ik meende groen te herkennen.

Ik denk dat ik dan toch die met de zwarte plaat heb gezien. Hij was in ieder geval schitterend.

absoluut!

Milgauss GV misschien?

Nee, maar die is wel heel mooi met dat groene glas.

Lijkt mij meer de AR coating.

Ik heb gelezen dat het echt groen is.

Bij de milgauss is het glas inderdaad groen.

Ok, de AR coating van het glas, maar volgens mij is de wijzerplaat gewoon zwart.

Ja klopt.
Ik denk dat mijn geheugen me in de steek laat of trucjes uithaalt

Ik ook, weet vrij zeker dat het glas zelf groen is.

Voorbeeldje van de Nivrel Wild Sea.