Ruilen ja of nee, Speedy Moonphase tegen 16610

Allebei mooie klokken, maar zou toch wat bijbetalen en voor de Rolex gaan.

Succes :smile:

Rolex gebruikt geen AR coating, het glas van de Milgauss GV is gewoon groen :wink:

Ok, je hebt gelijk. !

Ik zou de speedy houden, mocht je toch voor de sub gaan volg in het idee om niet te ruilen en je eigen sub te zoeken.

Ik zou de speedy houden, een bijzondere klok.
Zoā€™n sub kan altijd nog.
Eerst eens passen bij S&C

En, zo als op de achterkant is te lezen:

THE FIRST AND ONLY WATCH WORN ON THE MOON

Do I say more?!

Grt.

Dat laatste geldt eigenlijk niet voor mijn speedy. Want die originele hadden geen maanfase, datum of zichtbodem.
Overigens was het uurwerk ook anders vergeleken met de meeste modellen na 1969,ā€¦ Maar dit terzijde

En het ONLY gedeelte geldt voor geen enkel horloge, Dave Scott droeg zijn eigen Waltham chrono op de maan nadat zijn Omega glas eraf was gesprongen.

Over de deal, ik zou het niet doen als je er geen goed gevoel bij hebt. Er zijn zoveel Rolexen in omloop, je vindt vanzelf de juiste wel. En zeg nou zelf, het uitzoeken van en jagen op de volgende is toch een gedeelte van de lol?

1 like

Naar het schijnt droeg Neil Armstrong privƩ een Rolex, dat NASA koos voor Omega zal met niets anders te maken hebben gehad dan met marketing.

Michael Collins droeg ook een Rolex tijdens de eerste missie.

klikkerdeklik

Weet je ook welke Rolexen dat waren?

Zie artikel in de klik vwb de Rolex van Collins.

Collins is alleen nooit op de maan geweest.

Wellicht die anderen ook nietā€¦:wink:

klik

Het is vast wel verworden tot een stuk marketing (dat is zeker waar van Omegaā€™s kant) maar de keuze voor Omega was weldegelijk het gevolg van tests. Best een leuk verhaal overigens:

1 like

Rightā€¦
Ik bedoelde dat Collins niet op de maan is geland, alleen in een baan om de maan is geweest.

Voor conspiracy theories verwijs ik je naar de reactie van Buzz Aldrin :smiley:
http://youtu.be/wptn5RE2I-k

1 like

Ai ai, hier zit best wat bewijs in dat hout snijdtā€¦
Vooral de onmogelijke schaduw op de fotoā€™s, wapperende vlag op de maan en het inderdaad ontbreken van brandstoftanks in het landertjeā€¦ Geen enkele brand of plekken op de plek van de landing.
Pijnlijke vragen zijn ditā€¦

Valt allemaal wel mee. Al die zaken kunnen uitgelegd worden. Je moet het wĆ­llen geloven. Dit is voor mij het ultieme bewijs dat het allemaal wel echt was:

Echt interessant, deze Amerikaanse droogkloot. Bizar maar waar: het was destijds wƩl technisch haalbaar om op de maan te landen, maar niet om het te faken.

4 likes

Jongens, er is helemaal geen discussie mogelijk. Die amerikanen met hun samenzweringstheorieƫn. Allemaal totaal geschift die lui . Geloof me, Elvis en John Kennedy leven ook nog en staan hier naast me, ze zijn het met me eens. :wink:

5 likes

Zolang de mensheid bestaat wordt het gepeupel al voorgelogen en bedrogen door de ā€˜hogeā€™ heren/politici. Het zou mij dus niet eens verbazenā€¦

Vanuit Greenwich observatorium Engeland wordt sinds de maan landing een laserstraal
gericht op een spiegeltje van een aldaar achtergebleven onderstel van een maanlander.
Hiermee wordt de afstand tussen de maan en de aarde gemeten.
Al jaren.

Grt.

Toch nog maar ff het filmpje van dialstatic kijken denk ik :wink:

1 like