Sarb017 Douane

Je bent niet de enige :wink:

Maar ook hier geen mobiele betaalautomaat of zelfs maar wisselgeld aan de deur.

Achterruit. Venster. Raam. Dat ja :stuck_out_tongue:

1 like

En dan gewoon niet zeggen waar dan he, vervelend jong is het ook… :wink:

1 like

Ja, je hebt gelijk. Hebben ze idd ook niet. Ziet niemand hier een start-up in, mobiele betaalterminals leasen aan Bpost - PostNl? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Serieus, met de huidige technologie moet dit toch zonder problemen te doen zijn? Zou een grote stap verder zijn ipv dat gepruts met gepast geld, gelukkig heb ik een krantenwinkel aan de overkant van de straat, maar dan nog. Als moderne mens heb ik ook minder en minder cash op zak.

1 like

Ik ken er alles van toen ik mijn SARB033 kocht bij Seiyajapan.

Alles heel vlot verstuurd en bij de douane bij Bpost bleef het hangen.

Succes!

Drie jaar terug kocht ik een Seiko vijfje in Zuid Korea. Was snel in Brussel. Werd geblokkeerd bij Customs Bpost. Heeft meer dan vier maand geduurd. Moest gecontroleerd worden op echtheid door iemand van Seiko. Bovenop de aankoopprijs kwam 34% kosten (BTW + invoertaks + inklaringskosten.)

Dit zijn geen normale praktijken.
Belgische toestanden …

België, veel goeds, maar ook veel mis-toestanden.

Sindsdien koop ik niets meer buiten de EU. Dit was misschien het verhoopte resultaat van Vadertje Staat.

Weet je nog wie je daarvoor gecontacteerd hebt? Anders zal die haar telefoon gloeiend rood worden de komende dagen

1 like

ze hebben wel leuke aanbiedingen… of deze… vraag me wel af wat je uiteindelijk moet betalen gezien die omega hier bij een ad rond de €3600 ligt…

Als ik daar invoer-btw bijtel zit je ook al op € 3.400.
Dus als je iets van korting bij de AD kunt regelen…voilá.

2 likes

Dit geldt voor alles bij Creation Watches, ook de Seiko’s en Citizens. Douane is 100%. Als je een beetje rondsnuffelt in Europa kom je dezelfde prijs of zelfs wat lagere prijzen tegen.

1 like

Heb al veel gekocht bij creationisme en nooit douane moeten betalen.maar die waren altijd met dhl verzonden… Deze keer met Japan speedpost.

Nou, ik heb 2x iets gekocht bij Creationwatches en ik mocht 2x betalen, via DHL. Geen probleem hoor, daar heb ik rekening mee gehouden, maar toevallig kwam ik mijn Nighthawk enige tijd later tegen bij Monsterwatches voor minder dan ik er voor betaald heb. Het minpunt bij CW is natuurlijk dat je niet de originele verpakking erbij krijgt, plus een gok moet nemen i.v.m. garantie kwesties.

Toen zat ik nog niet actief op dit forum, voortaan stel ik eerst hier mijn vraag voordat ik weer iets daar bestel.

Lap, dat belooft, heb ook “iets” ( geen horloge) onderweg uit Japan met EMS.:confused: Eerste maal dat ik met EMS ontvang. Bestel regelmatig bij AliExpress en Indische online shops. Dit komt met gewone post, heel traag, maar nog nooit extra moeten betalen. Hou jullie op de hoogte van mijn EMS perikelen.

Bpost Clearance +32 22785080 en via mail bpi.csclearance@bpost.be

Het beste stuur je al bij de aankoop al meteen de factuur en dergelijke hierheen zodat zij weten dat dit op komst is.
Dat bespaart je dat gedoe met die brief etc.

Ryan

1 like

Ik denk dat het Ierse adres deze betreft… wegens bekend import heffing gedoe de mijne daar maar besteld.
Toch zo’n 25 euro goedloper dan bij Magi, en meteen op voorraad.

Qua bandje, gezien de horror verhalen, er een Darlena Woodland Calf a.k.a. Mottled Brown/Black Buffalo bijbesteld.
Later doe ik wel een keertje 'n Horween Shell Cordovan, ofzo…

Zo moet het worden dus:

3 likes

Heb hem net binnen! Bandje is inderdaad brak! Binnenkort eens kijken voor iets anders… Als iemand nog ideeën heeft laat maar weten…

je hebt een PB :wink:

't is gebeurd, EMS zending vandaag, na 10 dagen in Brussel bij douane gelegen te hebben, binnen.
25.40 € kosten cash en gepast te betalen op een zending van 200.00 € waarde.
Nooit nog EMS voor mij! :sob:

1 like

dat valt reuze mee

1 like