Schroefdraad Rolex kroon op Tudor Oysterdate

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier op het forum, sinds 6 maanden ben ik in het bezig van een Tudor Oysterdate uit 1977, erg blij mee. Er is alleen een ding…

Het schroefdraad in de kast of Rolex kroon is beschadigd. Ik kan hierdoor de kroon niet meer volledig aandraaien, natuurlijk erg vervelend.

De kroon zou natuurlijk altijd vervangen kunnen worden. Maar wat als het schroefgedeelte van de kast beschadigd is?

Moet dan gelijk een dure reparatie verricht worden? Of kan het schroefgedeelte los van de kast worden gemaakt en dus los worden vervangen?

Ik verneem graag van jullie.

Ingmar

De tube met de schroefdraad kan losgemaakt worden en samen met de kroon vervangen worden.

Hoi miniman_78,

Bedankt voor je antwoord, dat scheelt. Heeft u toevallig iemand binnen uw netwerk die dit zou kunnen oplossen voor mij?

Ik hoor het graag.

Ik niet maar er zal wel iemand hier op hf zijn die je een/enkele adres(sen) kan geven. Even geduld, in de loop van de dag zal er wel een reactie komen.

1 like

Hier staan enkele generieke tubes voor Rolex/Tudor horloges.

2 likes

Hoi Inca,

Bedankt voor de link; interessant, echter heb ik niet de kennis of tools in huis om de tube en kroon zelf te vervangen…

Ingmar

Er is een lijst in omloop, waarop gecertificeerde juweliers op staan. Die het goed kunnen.

Hoi Tonnieb,

Heb jij toevallig deze lijst?

als je zoekt op “horlogemaker met HF recensie”, kom je hem tegen.