SDGM001/003 "Poor Men's" of "Smart Men's" Grand Seiko?

Ik ook namelijk.
Maar is het dezelfde, of gebruikt Seiko een andere bracelet voor de klok?

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt mij dezelfde.

Lijkt mij ook. Maar een reviewer op YouTube ( Bruce Williams meen ik ) meldde dat het een iets andere is.
Hij heeft de witte SARX reviewt een tijdje geleden. Ik vind de bracelets ook op elkaar lijken namelijk.

Als het al zo is, dan is het m.i. marginaal,:wink:

Hier gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een witte SARX033 komen, wat een plaatje is dat!

En als je problemen met de bandafstelling hebt, misschien Rob van Monsterwatches eens contacten? Mogelijk heeft hij daarvoor een passende oplossing.

1 like

Nog eentje dan, SDGM001;

Deze was wellicht perfect geweest met de tekst Automatic in het “ouderwetse” lettertype.

2 likes

Gehad, GEHAD! Wat is er GEBEURD?:face_with_thermometer::wink:

een tijdje geleden stond er nog eentje zeer scherp op HF en de belangstelling was niet overweldigend :wink:

is net iets anders, ook die pins & collars is dacht ik bij de SDGM nog ‘oude stijl’ (collars in buitenste stukje van de schakel)

Was ik weer niet wakker


1 like

Oke, maar is dan niet belangrijk voor de "looks’

1 like

Nee zien er volgens mij identiek uit.

Zitten bij de SDGM inderdaad in de buitenste schakel. Maar wel aan de binnenkant. Dus je hoeft alleen de pin er in te duwen.

In ieder geval niet zo kut als bij een Monster. Daar moet je hem aan de andere zijde tegenhouden/terug duwen.

En op foto dacht ik te zien dat die nieuwere sarx wat bredere gepolijste delen heeft op de band.

Dat zou bij de SARX ook wel eens zo kunnen zijn bij nader inzien. Het werkt in ieder geval stukken makkelijker.

Na de aankoop van m’n sarx033 had ik me ook zitten afvragen: waarom zou ik nog mĂ©Ă©r spenderen aan een Grand Seiko ? Wegen de betere beweging en afwerking wel op tegen de vĂ©Ă©l hogere prijs ? Ik ben er voorlopig nog niet uit, zeker niet gezien ik nog geen GS in levende lijve heb gezien :slight_smile: