Seiko 5 of Tissot Visodate?

NET 1 dag de trotse eigenaar van een Squale 1545 atmos 30 ceramic (submariner homage) maar de collectie is nog niet compleet dus alweer verder aan het kijken. De zoektocht naar een moonphase heb ik even stilgezet vanwege het budget (degenen die ik wil kosten 3k+ en dat is een milde schatting :sweat_smile: ).

Ik zoek ook nog een mooie dresser met een witte wijzerplaat.

Ik kom eigenlijk steeds terug op de visodate. Mooi horloge op de foto’s, klassieker, niet duur en toch een goede prijs kwaliteitverhouding (daar ben ik toch ook wel erg gevoelig voor).

Of bijvoorbeeld een seiko 5 (diverse varianten, maar onlangs deze gezien, erg fraai, alhoewel wéér een homage) SNXJ89

De “dresser met witte wijzerplaat” is de reden dat ik me op dit forum heb aangemeld destijds… toen nog met de eis “met geblauwde wijzers” … maar, ach, het verandert nog wel eens. :smile:

Kunnen jullie me helpen welke te kiezen? Visodate is meer een eigen design, maar een 5je is ook erg mooi. (Wellicht een iets alternatief model). … + ik heb “al” 2 seikos…

Visodate, zonder meer.

Kijk ook eens naar de Hamilton Intra-Matic, Junghans Max Bill en Seiko Cocktail SARB065 als alternatieven.

2 likes

Mijn beste,

Inderdaad!!
Ook ik zou gaan voor de Visodate.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

100% Visiodate. Een vriend van mij heeft deze ook. Vind het een hele nette dresser. Mooier in het echt dan op deze foto’s.

Visodate! Ik vind wel het Tissot logo niet het allermooiste, maar de klok als geheel is prachtig.

Waar staat overigens die rode ‘5’ voor in het datum venster - voor de dag aanduiding ?

Een goedkoper alternatief…? : why not a Tisell??

1 like

Zonder enige twijfel de Tissot.

Wat je ook ziet bij tweetalige dagaanduidingen, die 's nachts kort langs komen draaien.

ehhh… dat is een interessante functie.

Maar hoe moet ik ‘5’ lezen als AM of PM aanduiding ?? Of had die 5 dan 9 (of 21) moeten zijn - als ik de tijd op het horloge bekijk?

die vijf heeft volgens mij betrekking op de vijfde dag van de week (vrijdag)

Je kan ook eens kijken naar de SARB035 als je graag een semi sportieve dresser hebt met een lichte wijzerplaat, ik zat zelf ook te twijfelen tussen de Visodate en de sarb035 en ik vond de sarb035 veel fijner drager, compactere lug to lug paste veel beter bij mijn polsen.

Zoals @anon50762135EV al aangeeft.

1 like

De hamilton vind ik ook super mooi en heb ik nog op mn bucketlist staan, maar is nog een tandje meer dresser dan de visodate & seiko en, laat ik het zo zeggen, “dat matcht niet met de rest van mijn uitstraling” :smile: (en dat geldt ook voor de junghans)

De Sarb is ook supergaaf, maar ik ben al trotse bezitter van de overtreffende trap -> een SDGM003

, dus wil ook wat anders.

Voor wat betreft de plaatjes: “niet omdat het moet, maar omdat het kan” :heart_eyes:

1 like

dan is de wat meer sprankelende Cocktail wellicht te verkiezen boven de Visodate

daar kun je ook wat sportievere bandjes op dragen

Die keuze zou voor mij niet zo moeilijk zijn. Ik zou voor de Tissot Visodate gaan.

Gewoon omdat ik dit zelf ook een mooi horloge vind, die ik ook mijn lijstje heb staan.

Ik zou ook voor de visodate gaan. Het enige wat ik er jammer aan vindt is het relatief grote dag/datum veld.

Vlak overigens de Seiko Sarb035 ook niet uit. Die heeft tegenwoordig mijn persoonlijke voorkeur.

Wat een mooie foto van die SNXJ89, top skills. :smile:
Ik zeg ook de sarb035, prachtig ding :heart_eyes:

1 like

Uiteraard de Tissot!
Zelf heb ik ook een vijfje, dat enigszins overeenkomt met de foto bij de eerste post, maar met de Tissot heb je echt wel iets heel fraais in handen. Het vijfje is leuk, biedt ontzettend veel waar voor de centjes, maar komt niet in de buurt van de beleving van de Tissot.

Ik zou op basis van het uiterlijk kiezen voor de Tissot! Echter, ik vind hem wel iets te groot en te log voor een dresser. Zoals sommige hier al zeiden kan je ook overwegen om voor de SARB035 te gaan. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad :wink:

5 likes

Ik heb die Visodate sinds afgelopen Vrijdag in bezit en vindt het een erg mooi horloge ( en uurwerk ( ETA ! )).
Heb verschillende Seiko5’s gehad en deze komen NIET in de buurt vwb kwaliteit.