Seiko 5 of Tissot Visodate?

ze Visodates kosten ook meer dan 4x zo veel he :smile: Vind dit daarom niet helemaal een eerlijke vergelijking. De Visodate is natuurlijk gewoon een veel beter horloge.

Ik zou zelf overigens voor een vintage dress watch gaan. Die bieden heel veel waarde voor je geld. Zo iets bijvoorbeeld (hou alleen nog wel rekening met het feit dat het horloge een service nodig heeft). Er stond een tijdje terug bijvoorbeeld ook een hele mooie Seiko Lord-Matic in het verkoop gedeelte.

1 like

Puur op uiterlijk is voor mij de Visodate ook de winnaar van de twee hoor.

Maar is dan ook de alhier op HF te koop staande niets voor je?

Het is nogal een verschilletje, de Visodate of de Seiko 5. Dat gaat van 150-500, dus 350 Euro bandbreedte. Als je die ook de hoogte in mag, kom je ook bij Archimede terecht, bijvoorbeeld:

Misschien wat? Allemaal zo tussen de 540 en 700 Euro.

3 likes

Sarb065 ā€œcocktail timeā€

3 likes

Ik zou persoonlijk geen dag-indicatie nemen. Verstoort de balans enorm en zorgt er voor dat er weinig dresser overblijftā€¦

2 likes

Ben ik zelf ook geen liefhebber van maar bij de Visodate hoort het gewoon :slight_smile:

Een Seiko 5 en Tissot Visodate zijn inderdaad wel twee verschillende prijscategorieƫn. Als je op zoek bent naar een betaalbare dresser heeft Orient ook nog wel enkele leuke horloges voor minder dan tweehonderd euro.

Daarom heb ik er denk ik ook geen :wink:

2 likes

Gaat 20 jaar mee, zo niet langer.
En zo nodig zet je er dan voor 50 pietermannen een nieuw uurwerkje in.
De Visodate heeft er dan al 2 servicebeurten op zitten van op zijn minst 100 E

Of je wilt perse een Zwitser aan de pols, maar anders deze:

http://www.monsterwatches.nl/product/snkl41/

Grt.