Even een vraagje. Ik heb deze seiko 5 al een aantal jaar in mijn bezit. Hij heeft echter sinds altijd te snel gelopen.
Nu heb ik onlangs een demagnetizeer apparaatje gekocht omdat ik had gemeten dat het horloge gedemagnetiseerd was. Hij geeft nu niet meer aan dat hij ge de… wat een rotwoord … magnetiseerd was alleen ik merk nu dat hij nog steeds te snel loopt.
Ik heb van voor, achter en zonder caseback geprobeerd zonder succes.
Zijn er nog dingen die ik zelf kan proberen om hem weer binnen de marges te laten lopen?
Ja dit vreesde ik al. Ik weet niet of ik dat ga doen omdat dat me waarschijnlijk beduidend meer gaat kosten dan wat het horloge me heeft gekost. Vandaar dat ik dacht, eens zien of ik zelf nog dingen kan doen om hem weer binnen de marges te krijgen.
Heb ooit ook wel eens op het forum gelezen dat de 7S26 uiterst betrouwbaar is, alleen wel tot de wegwerp klasse automaten behoort.
Misschien eens een nieuw uurwerkje op de kop zien te tikken anders
Ja, ik dacht misschien is dit het moment dat ik aan die +/- op de achterkant van het uurwerk moet gaan draaien alleen ik dacht ik check dat eerst even hier aangezien ik er zoveel verstand ook weer niet van heb.
Zeker niet, de 7s26 is gewoon een volwaardig uurwerk. Alleen is vervangen vaak goedkoper dan servicen, maar mocht je willen is het uurwerk prima te servicen.
Maar als het horloge een minuut of 50 per dag afwijkt is het toch wel meer dan simpel even afstellen?
Ik kan het vanavond nog eens proberen, maar weet niet of het wat op gaat lossen.
Is er iemand die zoiets heeft geprobeerd te corrigeren door het veertje los te halen? En zo ja, is dit te doen of behoort dit toch tot het lastigere werk?