Seiko 6138

Ik vind dit een mooi horloge, maar ken het model nog niet zo goed. Ik kan dus niet goed beoordelen of alles origineel is en of de kast nog genoeg body heeft. Kan iemand mij iets vertellen over de staat en prijs van dit horloge? @koekoek misschien? https://www.ebay.de/itm/Seiko-6138-8020-Panda-Chronograph-Automatic-Rare-Herren-Armbanduhr-1970s-DayDate/124018701391?epid=1156965967&hash=item1ce017344f:g:aggAAOSwlyBd-0Jn

Bedankt!

1 like

Mijn favoriete panda “fakes”. SGP st steel back. Waar is die gold plating dan? :wink: Gouden niet panda model en er een boel aftermarket panda spul in gedaan omdat panda’s meer waard zijn

3 likes

Bedankt voor je antwoord.

In deze en de volgende twee postings vind je nog wat informatie. Na een uitwisseling tussen @koekoek en mij kwam ik tot de conclusie dat de kast van mijn 6138 eens opnieuw is opgemaakt, met de geborstelde delen, maar wel op een nette manier.

Die jij op Ebay hebt gevonden ziet er voor mij best aardig uit. Beetje veel gepolijst, maar de achterkant toont toch gewoon 6138-8020, en dat is toch het juiste typenummer voor de panda?

2 likes

Eens met de bovenstaande antwoorden.

Kast is gepolijst, maar niet op een manier dat het no go is. Wijzerplaat en wijzers zien er goed cq origineel uit. Maar van het horloge is echt fijn.

Dit is de mijne :innocent:





Een echte 6138-8020 in echt goede staat :sunglasses:

(En idd is dat het type voor het model dat panda wordt genoemd

1 like

Trouwens, heb je deze nog? 8030

Vind ik ook erg mooi.

1 like

Het punt is volgens mij dat het sgp op de achterkant duidt op een goldplated exemplaar. Er is dus mee geknoeid.

1 like

Mooi ding! Zie je die verticale “lijntje” in de dial alleen bij bepaalde lichtinval? Op jouw foto’s lijken ze helemaal afwezig.

oef deze versie had ik nog niet gezien. Bah bah bah…

Ja klopt… Wijzerplaat heeft een fijne structuur.

Als.het helpt mag je mijn horloge wel live komen bekijken hoor. (Regio Dordrecht, soms werken in Amsterdam )

Of.anders kan ik nog wel proberenneen goede foto te maken in buitenlucht vandaag

1 like

Oh, wat aardig! Dankjewel! Als ik het horloge de komende kerstweken niet uit mijn hoofd krijg, maak ik zeker van het aanbod gebruik. :slight_smile:

1 like

Die heb ik nog :grin: Een NOS setje sub dial wijzers op gezet ook. Wel een heel ander model dan een panda.

Het linnen patroon is wat subtieler bij dit model en is dus afhankelijk van de foto hoe je het ziet

1 like

Oeh, daar mag je wel eens een foto van plaatsen als je wilt.
Is inderdaad heel anders; ik weet ook nog niet wat ik nu mooier vind.

Had ook nog wat beloofd. Hopelijk geeft het een beetje een beeld

Hmzzzz zie nu dat de foto’s niet heel.scherp zijn :thinking:

2 likes

Ja, nu zie ik het linen. Mooie foto’s hoor, ook écht een prachtig horloge. :slight_smile:

Ze zijn iig veeeel goedkoper de jps :wink: Ze dragen ook een stuk kleiner, het is een tonnetje om de pols maar dat heeft zo z’n charme.

2 likes

Ja, mooi. Ik heb 16cm polsen, dus denk dat de keuze dan makkelijk is.

@koekoek, weet jij het verschil tussen een 6138-8030 en een 8039?

Deze 8039 staat nu op Ebay: 8039

  1. lijkt alles jou origineel en niet teveel gepolijst?
  2. is een gebroken escapement te repareren?

Ik vind hem mooi, maar of het een goede aankoop is?

Laatste cijfer is vaak de markt waarvoor hij gemaakt a
Was en soms een iets andere wijzerplaat. Verder qua kast/modem hetzelfde.

Zo op het eerste oog lijkt hij me onaangetast en ongepolijst dus dat is goed. Wellicht dat de factory finish iets gesleten is door het dragen maar dat is soms vanaf een foto lastig te zeggen.

Parts voor 6138’s zijn soms wel wat lastiger omdat het duurdere moddelen zijn vaak. Maar alles is te fixen natuurlijk.

Maar helaas gooit het global shipping program roet in het eten. Je kan niet bieden als Nederland op iets uit de US.

1 like

Hij verscheept gewoon naar nederland zie ik, dus je kunt gewoon bieden. Ebay tikt al wel vast de douanetarieven voor je af, maar met deze prijs hoef je je over die paar euro geen zorgen te maken.