Seiko 6138 only

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/048.jpg.html]

[/URL]

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/051.jpg.html]

[/URL]

Leuk topic, hier 2 van mij…

17 likes

Die blauwe, erg mooi :+1:

1 like

Thanx!

Mooi hoor! Klasse klokjes :slight_smile:

Nog wat plaatjes gevonden, mijn “ufo”, nadat ik een nieuw glas en pakkingen had geplaatst en aardig wat geknutsel onder de motorkap.


Ik vond ook nog het ebay plaatje :smile:

Deze bullhead ligt ook nog ergens.

Mijn 6138-8010. Nieuw glas etc heb ik al, komt er maar niet van.


En de 6138-0030 “kakume” met mooie zware Stelux band.


5 likes

En de verborgen schatten komen tevoorschijn :ok_hand:
De 6138-8010 komt nog aan bod maar ik heb het vermoeden dat jouw exemplaar completer is dan het exemplaar wat ik heb.
Wellicht wil je tegen die tijd wel wat meer foto’s plaatsen van dit icoon.

1 like

Deze uitvoering in de 6138 serie heeft niet echt de typische jaren 70 uitstraling, ik vind het een meer universele uitvoering.


Het is de 6138-3000, hier met de blauw/groene wijzerplaat, altijd met gele secondewijzer als ook de wijzers van de subdials.
Er is ook een donkergrijze wijzerplaat.

Blijkbaar was het toendertijd een gewilde uitvoering want je komt ze vaker tegen dan de andere modellen.
Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten bij een zoektocht.
Zo hoort de zijkant dwars op de kast geborsteld te zijn.
.
Wat ook nog al eens voorkomt is dat de ring rond de wijzerplaat verwisseld is voor de verkeerde kleur, bv de donkergrijze ring op de blauw/groene wijzerplaat of andersom.
Het is nooit een officiele uitvoering geweest maar wel een geslaagde mod, zeker op de grijze plaat

In de 6139 serie is er een horloge wat een grote gelijkenis heeft qua ontwerp met de 3000
Is ook de enige 6139 in mijn verzameling

Dat dit horloge ook bij mij een favoriete uitvoering is blijkt wel uit het aantal wat in mijn bezit is.

11 likes

Prachtig en inderdaad tijdloos design, deze staat al lang op het verlanglijstje :stuck_out_tongue:


Best blij mee…

9 likes

Jóh…

Kan ik me voorstellen!

Dat is inderdaad een mooi exemplaar en lekker compleet.
Heb je die ooit nieuw gekocht of kwam die zo compleet?

Ik heb het horloge onlangs zo gekocht. Ik weet niet wat de onderhoudshistorie is, maar ik vermoed wel dat die nog nooit gepolijst is. Horloge is ooit op 29 maart 1979 verkocht volgens mij in San Francisco maar wel een zogenaamde mailorder uit Japan. Cool!

Ik heb hier ook nog zoiets. :yum:

6 likes

Draadje was wel erg ver weg gezakt maar hier een vervolg.
Deze keer een uitvoering met een zogenoemde slide rule.


Ook dit exemplaar is niet perfect, de kast is flink gepolijst maar dacht toendertijd bij aanschaf beter een gepolijste dan geen.
Inmiddels weet ik beter.
Er schijnen van deze uitvoering bedrieglijk origineel lijkende fakes te circuleren welke dan het serienummer 4D8364 blijken te hebben.
Wat vaak ontbreekt is de plastic ring maar gelukkig heb ik die toen bij Rob(Monsterwatches)kunnen verkrijgen.
Er is vrij recent hier op het forum ook een 6138-7000 gepresenteerd, ik hoop dat er nog een foto getoond wordt want ik vermoed dat deze beter is dan mijn exemplaar.

6 likes

Dan bedoel je waarschijnlijk die van mij met Nederlands/Engels dag aanduiding. Volgens mij is dit een gesatineerde afwerking en is die van jou tijdens het polijsten glanzend afgewerkt.

Untitled

7 likes

wow die oogt wel heel fraai met stalen band - origineel?

1 like

De bracelet is een NOS exemplaar maar hoort op dit model. Het horloge is verder helemaal origineel.

2 likes

Vandaag heb ik weer een gave 6138 besteld, nu maar hopen dat alles is zoals beschreven en zoals het op de foto’s leek…
Een originele Kakume :smile: foto’s komen zodra hij binnen is :thumbsup:

3 likes

Heb ik nog een bizarre ervaring met mijn ‘bruine’. Daarvan liet ik deze week even bij de horlogemaker de losgeraakte kroon weer vastzetten. “Die kan zo in het afval, is total loss”, klonk het tijdens het openen van de kast. “Maar hij loopt nog heel behoorlijk” sputterde ik nog totdat ik het uurwerk te zien kreeg. Ik was dus compleet vergeten dat ik deze ‘bullhead’ zo’n 15 jaar geleden eens als schroot gekocht had, maar door die conditie het aandurfde om zelf eens te kijken wat er mis was. De grote plak roest bovenop de rotor -baat het niet dan schaadt het niet - zo goed en zo kwaad als lukte verwijderd met WD40, en uiteraard stomverbaasd toen het wrak weer begon te lopen. En nog steeds dus…
Het blijft toch een apart slag die Seiko’s :wink:

1 like

Deze keer een uitvoering die erg lastig is om te vinden, althans voor een redelijke prijs.
Ik heb jaren geleden een exemplaar gevonden met een hele foute wijzerplaat met die gedachte.
De uitvoering heb ik in ieder geval en een originele wijzerplaat kom ik nog wel eens tegen.
Er zijn 2 uitvoeringen, namelijk een lichte met donkere subdials en omgekeerd een donkere wijzerplaat met lichte subdials.
Om welke uitvoering gaat het nu, het is de 6138-8000.

Wijzertje van de urenteller ligt los onderin.
Ik heb op het forum nog geen ander exemplaren mogen bewonderen dus wie er een bezit graag laten zien

3 likes