Seiko 6139 only

Verbaas me toch altijd weer hoe goedkoop dat spul is. Kon deze dan ook niet laten liggen

6 likes

Jaaaa moooi!!! :+1:t3:

Bizar toch dat dat tientjeswerk is?

6119 ipv 6139 denk ik? :wink:

2 likes

Een 6139 is al lang geen tientjeswerk meer :sweat_smile: Sunrise variant is zelfs duizendjes werk.

https://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/307818-another-very-nice-6139-teal-sunrise-pogue.html

15 likes

So! Voor de ‘zoekende’ wellicht een mooie optie?

Heb ik niet goed gekeken?

Zal of een 6119 of een 6319 zijn denk ik :thinking: In ieder geval geen chrono haha

Ok. Sorry voor de topicvervuiling dan :grimacing:

1 like

Ik wordt niet warm van de staat.

1 like

Hij is trouwens binnen, de president bracelet met solid endlinks voor de 6139 van UncleSeiko

9 likes

die kende ik nog niet… very very nice!!!

1 like

Ik heb bij Kalle Slaap in NH een nieuw glaasje kunnen kopen. Was niet goedkoop.

1 like

Een sportief Pogueje

16 likes

Ziet er zeer strak uit Daniel!

Zelf heb ik vier jaar geleden dit exemplaar uit juli1976 gekocht. Volgens mij in redelijke staat.
Is deze origineel denk je? Of zijn er twijfels?

6 likes

Thanks. Was een leuk “gokje”, kwam uit Frankrijk “pile a changé”. Hij werkte na wat schudden gewoon :wink: :relaxed: Deze zomer helemaal laten servicen, nieuw glas en nieuwe pakkingen.

Twijfels over jouw exemplaar niet echt. Want ik ben er vrij zeker van dat het meeste aftermarket is :sweat_smile: Heel duidelijke give-away vaak, de ribbeltjes op de sub dial en de cijfers van de bezel die helemaal tegen de rand aan zitten.

1 like

Das wel een heel bijzondere opmerking :joy:

Ik pakte hem net na vele maanden niet meer gedragen te hebben. En na een paar keer bewegen liep hij al. Bij gebrek aan een secondewijzer moet je wél altijd even wachten voor de bevestiging. Wellicht vandaar de opmerking “pile a changé” :yum:

Maar goed, hij is na aanschaf dan ook door een, naar later bleek hier op het forum aanbevolen, horlogemaker onder handen genomen. Goed ook om te weten dat er vermoedelijk niet mee gerommeld is. Dank!

Niet iedereen is horlogeliefhebber en weet uberhaupt wat een automaat is denk ik :wink:

Ik denk dat mn opmerking dan niet helemaal duidelijk was. Er is (waar ik vrij zeker van ben) wel mee gerommeld en de bezel, wijzerplaat (en ik denk ook de wijzers) zijn vervangen door aftermarket onderdelen

Ah! Dat is jammer. Waarom ik vermoedde dat het misschien mee zou vallen, komt door de lumibrite (of hoe heet dat spul exact) op de indices. Dat ziet er weinig strak uit. Ik zou verwachten dat dat met een (veel later) vervangen wijzerplaat niet het geval zou zijn.

De kwaliteit van aftermarket onderdelen is vaak niet geweldig. Zo’n wijzerplaatje kost ook een tientje ofzo. De lume op een vintage Seiko hoort een bepaalde manier aangebracht te zijn, bepaalde kleur en een bepaalde structuur te hebben.

1 like