Seiko 6139 only

Echt super mooi, vooral die groene wow. En nog genoeg te zoeken. Ga vooral ook door!!!

er is wel een 6002 die veel tlc nodig heeft bij de Japanners te vinden die echt lijkt maar daar lijkt de lumen er af gehaald of zo…

Dat je deze zelfs gekocht hebt? Hier zou je geld op toe moeten krijgen :joy:

1 like

Ligt eraan met welk doel je deze gekocht hebt. Ik zag een rode wijzer me aanstare onder de rotzooi en daar ging het mij om. De rest was verloren ging ik vanuit, echter heb ik de bracelet al gered en dat voelt goed. Oftewel nooit gekocht met de intentie deze werkend te krijgen. Dacht dat het wel interessant was hier wat fotos te tonen.

1 like

Zie graag die rode wijzer tevoorschijn komen :grin:

1 like

ik ook maar heb al meer dan ik hoopte met de bracelet, kast en caseback. De rest is gewoon leuk om te doen.

3 likes

En @Aad57 is nog een stap verder gegaan en middels het verwijderen van het glas is het volgende tevoorschijn gekomen. Die rode wijzer is toch niet meer zo rood…

Wat is hier toch mee gebeurd?

4 likes

Denk verzopen, zag trouwens dat een markeer stift wonderen doet om de kleur terug te halen.

1 like

Soms heb je dat he, een meeting die te lang uitloopt waardoor je net de laatste minuten van een veiling mist. Bah kon wel janken, originele handleiding van een 6139 gemist, mijn bod was te laag kennelijk. :sleepy:
Was de meeting dan wel de moeite waard? Nee ook niet…

2 likes

Zonde. Altijd zoveel bieden dat je geen spijt krijgt achteraf :wink:

Bingo :smile: Ben erg benieuwd. Hopelijk binnenkort hier op HF te zien

3 likes

dacht dat 70 euro wel voldoende was maar helaas

Sorry had even niet verder gelezen…
Gaaaf… gefeliciteerd man, ben erg benieuwd!!!

zie hem nu net, stond in mijn watchlist. Leuk model en mooie staat

Ja daar is ie dan. Vers van het postkantoor (moet nog schoonmaken)


Seiko 6139 6000 Speedtimer van maart 1969 met de TAD wijzerplaat, origineel glaasje met de chromen rand en de frosted hands…

12 likes

Dat word een hele verzameling zo…:+1:

1 like

Inderdaad. Mischien nog de 6032 erbij en op zoek naar originele bracelets en dan is het compleet… of…
hhahaha
Als je een April versie hebt en nu ook een uit Maart en je weet dat de oudst bekende datum van productie Februari is… tja :grin::grin::grin:

Edit:
En ik was al heel blij met deze set

16 likes

Met welke ben je het meest blij ?

1 like

de gele zonder enige twijfel. Dat was de eerste en heeft me behoorlijk moeite gekost om te vinden en vervolgens te kunnen overnemen. Had hem samen met een gewone blauwe als set gekocht. De blauwe heb ik vorig jaar verkocht, wel spijt van. Gelukkig vult de speedtimer dit gat mooi op.

2 likes

Zo het projectje is terug van @Aad57 (nogmaals dank voor de hulp). Zoals natuurlijk verwacht is het uurwerk verloren. Nu begonnen met de schoonmaak van de wijzerplaat. Waarom? Geen idee, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die eruit ziet als de rommel, die er als een dikke laag op ligt, eraf is.

Hier een eerste tussenstand

De tekst Seiko is weer leesbaar en ook Speedtimer is weer te zien.

edit: een deel van proof en blauwe “Sports” is ook te zien

5 likes

Net terug bij @Aad57 vandaan, service gehad, nieuwe jewels, nieuw busje voor pusher. Gangreserve ongeveer 45 uur.

Loopt weer als een zonnetje. Helemaal blij mee.

17 likes