Seiko Alpinist over de vloer

Met dank aan @vierport aka Pange Horloges.

Niet echt een makkelijke banden swapper dit door de groene wijzerplaat. Desalniettemin een erg mooi klokje. Met 38mm een lekker draagbaar vakantie klokje voor de betere backpack avonturen. Ik ga pas over twee weken dus een kleine slag om de ‘ik ga op vakantie en ik neem mee’ arm.

14 likes

Wat zijn die banden op de eerste twee foto’s?

Cordura en kevlar

Leuk hoor.
Waar dient de tweede kroon voor? En waarom heet hij eigenlijk alpinist?

Ga je nodig hebben op de Balkan…:wink:

1 like

Wat maakt de alpinist nou zo geschikt voor het betere backpack werk? Waar ga je packpacken trouwens?

Comfortabel, waterdicht en schokbestendig.

Albanië en Kosovo.

Eens kijken of Hadley Roma ook hele pakken verkoopt van dat spul :wink:

1 like

Dan vraag ik mij sterk af of jij daar ooit bent geweest en daarop die reactie hebt gebaseerd of dat je niet anders weet dan mee te gaan met de vooroordelen.

1 like

Dat wordt zweten bij 40 graden🌞

En een keer wat anders dan de G-shock!

1 like

Ja, erg koud wordt het niet.

Ja geweest, nee geen vooroordelen. Fantastisch gebied. Mensen zijn wel snel op de tenen getrapt daar

2 likes

Waarschijnlijk ligt het dan in het verschil in de cultuur, aannemend dat jij gewoon een Nederlander bent. Als je de cultuur begrijpt, dan kan je niet anders dan bevestigen dat het meevalt.

Heerlijk, is dat Tirana’s voorspelling?
Weet niet of je nog naar Montenegro gaat maar Podgorica is helemaal een bakoven. Ondergewaardeerde hoofdstad overigens.
Maar ach, het is een droge hitte he…:wink:

On topic: schitterend horloge, deze en de cocktail wil ik nog eens proberen

1 like

Cultuur echt leren begrijpen als tijdelijke reiziger is schier onmogelijk. Maar enfin, ik maakte geheel onbewust een grap die zeker niet letterlijk was bedoeld.

Als tijdelijke reiziger is dat inderdaad zo.

Wij voormalig Joegoslaven zijn van nature behoorlijk luidruchtig. Mensen die onze cultuur niet kennen kunnen dat verkeerd opvatten. :slight_smile:

2 likes

Proficiat! Backpack op naar de alpen :wink:

De Alpinist, ik vind het een vreemde eend in de Seiko bijt.

De enige band die hier op past is staal.
Wordt deze ook standaard bijgeleverd?
Anders een after market.

De op de foto’s getoonde banden vind ik te gung ho
voor dit klokje.
Perlon zou weer wel goed gaan.

Grt.

@anon50762135EV : misschien wil je de M&M meenemen , en wat leuke actie fotos maken?