Seiko Alpinist over de vloer

Volgens Ron aka @Tempus_Fugit is het een echt NATO klokje. Kon ie wel eens gelijk in hebben.

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

12 likes

Het verbaast me dat kevlar eigenlijk overal wel bij staat. Topcombi is het niet, maar wel eens iets anders.

Hou hem om de pols de komende twee weken!

Ik zou zeggen, vooral niet doen, want dan is ie hem weer beu nog voor hij vetrokken is…
Anderzijds kunnen we dan nog eens van heerlijk topic genieten zo net voor hij weg gaat.
Ik zeg: een mooie ABC, ook altijd leuk.

Dank voor je mooie verhaal. Het heeft mijn respect en de interesse voor Seiko verder vergroot.
Ik heb nu helemaal geen Seiko meer in de verzameling. Denk dat ik ga starten met de Cocktail time.

@ChrisWinter Mooi stukje achtergrondinfo!

@anon50762135EV Wist niet dat @vierport ook zakelijk in de horlogelarij zat. Altijd leuk, een extra adresje erbij!
Maar heerlijk man, zo’n Alpinist! Mooie, boeiende wijzerplaat en dat geweldige sunburst groen! Inderdaad perfect op een nato! Gefeliciteerd en veel plezier ermee, op vakantie!

2 likes

Geen slechte keuze @anon50762135EV, niet echt mijn smaak, ik vind het groen niet zo mooi en de wijzers hebben weg van de SKX reeks, maar goed daarom zijn er ook verschillende soorten op de markt, voor ieder wat wils.
Die onderste gestikte band staat er het beste bij.

1 like

Mooi ding. Staat ook nog op mijn lijstje. :wink:

1 like

Echt een prachtding. Ik raadde mijn maat in Tokyo ook een Alpinist aan, een paar weken later kocht 'ie er één… nu begint het bij mij toch ook te kriebelen! :cold_sweat:
Heb 'm deze cyclus laten schieten voor een messing duiker maar de Alpinist is zeker de volgende…

Ja, die grijze nato staat goed. :thumbsup:

Ik gebruik soms perlon omdat het minder hardware heeft
en geen omvouw flap.

Meestal gebruik ik een nato met de insteek op 6uur.
( eerst het bandje door de flap rijgen )
Ook zwarte hardware remt de bling een beetje.

Grt.

SARB017 heeft bij mij lang bovenaan gestaan op mijn lijstje, maar wordt steeds verdrongen door wat anders, omdat ik steeds wat twijfel over de kleur van de plaat en de gekantelde cijfers. Oh, en het goud. Maar de rest is wel helemaal raak inderdaad. Zal wel een keer aan de beurt komen.
Er zijn heel veel foto’s van combinaties met diverse banden op het web, maar ik vind het vaak net niet mooi combineren. “Hij vreet veel banden maar lust ze vaak niet”. Op staal staat hij mooi. Hier een foto van het web van een combinatie die ik wél vind passen:

Je kunt verdedigen dat de “distressed keepers” niet passen bij de gepolijste kast, maar ze passen wel bij de “spirit” (pun intended) van het horloge.

Oh, en [quote=“rytec1, post:27, topic:76084”]
de wijzers hebben weg van de SKX reeks
[/quote]
Eh, néé.

Candide, jij bent wel een kleurtjes man. Ik zeg: combineert prima met outdoor kleding, ofwel jeans/polo/sneakers, maar ik denk dat dit groen vloekt bij een lichtblauw overhemd (draag ik geregeld), klopt dat? Of valt het heel donker uit irl?

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Om eens te muggenziften over matchen en combineren.

Op wus is een heel lange draad van polsfoto’s met verschillende banden. (Komt ook omdat de stalen band lastig te vinden is, en maar 2 microadjustments heeft. En omdat daarnaast de originele leren band bepaald niet prachtig zou zijn).
Nu 98% van die draad is informele kleding/korte mouw, en wat lange mouw is is lelijke versleten vestjes of hoodies. Niets mis mee, ik loop zelf ook wel in zoiets. Maar mij lijkt het een heel lastige “matcher”. Geen mismatcher, maar meer nét niet.
Dit is in mijn ogen een goede match, geholpen door de stalen band:

Dit is in mijn ogen nét niet:

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Wat is daar over lees is dat het een dure bracelet van matige kwaliteit is.

Inderdaad. Strap Code heeft alternatieven die goedkoper zijn, maar van nog wat mindere kwaliteit, sluit net wat minder op de lugs aan.
Maar ik zou er absoluut staal bij willen omdat ik hem moeilijk vind combineren. Met originele band lastig te krijgen.

1 like

Ik ben met de SARB017 bang voor de dr. Jacobi-look:

2 likes

Ik denk dat een grijze NATO het beste staat dit is midden grijs. Ik heb nog blaugrau en navy in bestelling bij Ome Miros.

5 likes

Dat staal staat hem super goed.
Een stalen band met rechte lugs kan toch ook?
Zijn er in vele soorten en prijzen.
De grijze nato benaderd het staal het beste.
Een neutrale kleur dus.

Grt.

1 like

Kijk, dat bedoel ik nou :thumbsup: Prachtig!

1 like